Hallo,
Even een vraag.
Ik loop met het plan om een gebruikte (80.000km) 2.0l motor in te laten bouwen voor de huidige 2.0l, waarvan de kleppen kaduuk zijn. De huidige 2.0l motor (250.000km) is er één van 1993 en die ik wil laten inbouwen van 1994.
De auto is verder tiptop in orde met uitzondering van het blokkie dan.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Nog tips eventueel.
Alvast bedankt.
Gr. Mike.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De 2L staat bekend om hoog olie verbruik.
De oorzaak hiervan zijn de zuigers en zuigerveren.
dit is van te voren niet te zien.
[quote=volvoxc90]De 2L staat bekend om hoog olie verbruik.
De oorzaak hiervan zijn de zuigers en zuigerveren.
dit is van te voren niet te zien.[/quote]
Inderdaad, wij hebben ook een 2.0L gehad waar je letterlijk met de oliekan achteraan moest, maar.......
De "latere" 440 2.0L gebruiken aanzienlijk minder olie, het verschil is te zien aan de kleur van de peilstok.
Ik dacht dat die met de groene peilstok de "goede" zijn. (maar daar kan ik me ook in vergissen)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar