Hallo.
Meestal als ik een bocht om ben gegaan maar ook op een rechte weg, optrek/door trek, dan bokt/hikt de auto best hevig. Stationair merk ik niets en verder als ik rustig constante snelheden rij merk ik niets tot nu toe.
Auto heeft groot onderhoud gehad, olie + oliefilter, bougies, luchtfilter, distributieriem met waterpomp. Voor het vervangen van de bougies deed deze dit ook al.
Ik heb al iets gelezen over bobine en bougie kabels dat dit een euvel kan zijn. Weet iemand wat het nog meer kan zijn of iemand ervaring met dit probleem? En hoe kan ik erachter komen zonder direct nieuwe bobines incl. kabels te kopen of deze defect zijn.
Graag hoop ik op een oplossend antwoord.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Roel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij uitlezen krijg je soms melding bobine, misschien dat je wat kunt zien.
Dankjewel voor de tip. Ik heb de auto al proberen uit te lezen met Delphi, maar geen communicatie mogelijk. Ik zal kijken of ik uhm bij de dealer kan laten uitlezen.
5 jaar
De stekker is vaak verzekerd.Kijk eens of de zekering nog heel is.
Ik heb dat met een Peugeot gehad.Was niet uit te lezen door kapotte zekering.
Ferry
5 jaar
Zekering zojuist gecontroleerd en deze is inorde.
5 jaar
het blijft een gok maar, in mijn tijd bij volvo deden wij 2 bobines en set kabels vervangen. Zo als ik al zei uitlezer geeft soms bobine aan zal aan de duur van de storing liggen. De bobines slaan dan inwendig door als het voorkomt kun je het vinden maar, kan tijdens stationaire lopen zo maar ineens overgaan.
Dankjewel voor de reactie.
Net gasklephuis, luchtsensortje en bobinekabels schoongemaakt. Gaan rijden. Nu opeens nergens meer last van gehad gedurende testrit. Ik ga eens een nieuwe set bobines en kabels bestellen. Zag dat in een van de bobinepennen in het kunstof een scheurtje zat. Weet niet of dit het zouw kunnen zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
5 jaar
Weet ook iemand of ik merk specifiek bobines incl. Kabelset moet nemen of maakt het niet veel uit? En als ik een merk bobines koop, moeten de kabels van het zelfde merk zijn?
Alvast bedankt.
5 jaar
Als de kabels/bougies/bobine toch aan vervanging toe zijn is dat altijd een goede investering maar ik denk dat je probleem eerder in je luchtmassameter/gasklephuis ligt. Lag het aan de kabels/bougies/bobine, dan had je bij elk toerental last.
5 jaar
Tot nu toe geen probleem meer gehad na het reinigen van het gasklephuis, luchtmassa metertje en de bogiekabels. Hopelijk blijft dit zo. Bobine en kabels ga ik nog bestellen vandaag.
5 jaar
Bestel er dan ook gelijk bougies bij.Ik weet niet hoelang zij er in zitten.
Ferry
5 jaar
Dankjewel vooor de tip Ferry. Deze heb ik zaterdag toevallig al vervangen.
5 jaar
Even een update. Ik starte zojuist mijn auto, ik hoorde plop en de auto liep op 3 cilinders. Wat bleek nu , de bobine pen van cilinder 1 was er uit geplopt. Weer erop gezet even gereden, uitgezet gestart en weer het zelfde. Ik ga zwz de kabels vervangen maar kan dit een teken zijn dat ze aan vervanging toe zijn of kan dit een andere oorzaak hebben?
5 jaar
De Bobinepen dan heb je de defecte bobine gevonden.
Beste mensen. Excuses voor de late reactie.
Het probleem is verholpen.
Wat heb ik nu precies gedaan? Even alles op een rijtje.
Ik heb als eerste het gasklephuis gereinigd, het luchtmassa metertje schoon gemaakt en de bobines, bobine kabels en bougies vervangen.
Ik heb nu een tijd en flink wat kilometers gereden en het probleem heeft zich niet meer voor gedaan.
Ik wil iedereen bedanken voor de goede hulp.
Met vriendelijke groet,
Roel.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar