auto valt stil op de snelweg met invoegen of met vermogen vragen
dit kan weken goed gaan en soms heeft de klant het 2 x per dag
als de motor opnieuw gestart word kan hij weer verder rijden
met uitlezen komen de volgende storingen naar boven:
1826 gloei relais
180b pendaal sensor 2
1818 koelwater sturing
180a pendaalsensor 1
1804 lade druk sensor te laag
het gaat hier om een comerail diesel
wie kan mij een duw de goede richting opgeven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
284: ECM-1804 Laaddruksensor. Signaal te laag, D4192T3
Afdrukken
Informatie over storingscodes
Toestand
De motorregeleenheid controleert of het signaal van de laaddruksensor binnen het toegestane bereik valt en of de interne voeding in orde is. De motorregeleenheid voert ook een bereiktest uit tussen de buitenluchtdruksensor en de laaddruksensor voordat de motor wordt gestart.
Storingscode ECM-1804 wordt opgeslagen (signaal te hoog of te laag) als de motorregeleenheid een storing waarneemt in de signaalkabel van de laaddruksensor.
Storingscode ECM-1804 wordt opgeslagen (Storing in de voeding) als de motorregeleenheid een storing waarneemt in de voeding naar de laaddruksensor.
Storingscode ECM-1804 wordt opgeslagen (onjuist signaal) als de motorregeleenheid waarneemt dat het drukverschil tussen de laaddruksensor en de buitenluchtdruksensor te groot is.
Vervangende waarde
Vaste waarde.
Mogelijke oorzaak
Signaal te hoog:
Kortsluiting met de voedingsspanning in de signaalkabel
Defecte laaddruksensor.
Signaal te laag:
Kortsluiting met de massa in de signaalkabel
Breuk in de signaalkabel
Defecte laaddruksensor.
Storing in voeding:
5 V-voedingskabel veroorzaakt kortsluiting met Uaccu
5 V-voedingskabel veroorzaakt kortsluiting met de massa
Defecte motorregeleenheid.
Onjuist signaal:
Defecte laaddruksensor
Defecte motorregeleenheid.
Storingsbeeld
Motor loopt stroef.
284: ECM-180A Gaspedaalstandsensor 1. Signaal te hoog, D4192T3
Afdrukken
Informatie over storingscodes
Toestand
De gaspedaalstandsensor bevat 2 sensors (sensor 1 en sensor 2). Indien de motorregeleenheid (ECM) een storing in sensor 1 registreert, dan wordt sensor 2 gebruikt om de motor te regelen. De motorregeleenheid (ECM) voert ook een controle van het bereik uit tussen sensors 1 en 2.
Storingscode ECM-180A wordt opgeslagen (signaal te laag of te hoog) als de motorregeleenheid (ECM) een storing waarneemt in de signaalkabel van gaspedaalstandsensor 1.
Storingscode ECM-180A wordt opgeslagen (storing in voeding) als de motorregeleenheid (ECM) een storing waarneemt in de voeding naar gaspedaalstandsensor 1
Vervangende waarde
Geregeld door sensor 2.
Mogelijke oorzaak
Signaal te hoog:
Kortsluiting met de voedingsspanning in de signaalkabel
Defecte gaspedaalstandsensor.
Signaal te laag:
Kortsluiting met de massa in de signaalkabel
Breuk in de signaalkabel
Defecte gaspedaalstandsensor.
Storing in voeding:
Kortsluiting met systeemspanning in de voedingskabel
Kortsluiting met de massa in de voedingskabel
Defecte gaspedaalstandsensor
Defecte motorregeleenheid (ECM).
Storingsbeeld
Geen.
Andere code's hebben geen invloed.
sorry voor het laatte andwoord maar deze klant is niet meer terug gekomen
had een nieuw brandstof filter gemonteerd
Oke, ook weer klaar.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar