auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 740: B230E start niet + vraag brandstof pompen

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: B230E

mijn 740GLE met B230E motor wil niet starten.
ik heb de wagen zo gekocht, met als storingsmelding: de wagen is gestart, ging hoger in toeren lopen, uitgezet en nooit meer aan de praat gekregen.

Ik heb gecontroleerd:
brandstofpomp relais (kap er af en kijken of ie schakelt)
injector relais? (linker binnen scherm bruin relais 10A, getest met voeding en gemeten in auto, gaat heel vaak aan en uit schakelt 12V)
brandstof pomp onder de auto (gehoord, en na demontage bezine filter in motor ruimte enige benzine uit de aanvoerslang zien komen bij kort draaiende pomp)
bougies zijn droog, ook na starten.
bougies geven vonk.

mijn vermoeden is dat of de injectoren niet aangestuurd worden, of dat er niet voldoende brandstof aangevoerd word.

alle tips zijn welkom!

dan nog een pomp vraag:
heeft mijn auto ook een pomp in de tank?
doet ie het als er brandstof uit de leiding in de motor ruimte komt, of is alleen de pomp onder de auto daar genoeg voor?

ik heb de tank aansluitingen opgegraven, ik zie daar aan en retour leiding, vulslang, ontluchting, 3 dunne draden (vlotter????)

vriendelijk dank bij voorbaat aan een ieder die op wat voor manier dan ook moeite en tijd aan mijn probleem besteed! :-)

Aernout

Geplaatst door

aernout (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb zo geen oplossing voor je probleem maar stel deze vraag eens op www.volvo700vereniging.nl daar zitten veel hobbiesten die er veel kijk op hebben.

Succes!

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Je hebt in deze auto een mechanisch injectiesysteem. Bosch K-Jetronic. Waarschijnlijk een probleem met de weegbrug. Deze zit onder het inlaatspruitstuk. Als je de rubberen balg weghaalt moet je de klepel kunnen opbeuren. Zo niet dan zit er iets vast .

rensk001 0
badge

15 jaar

onbelast moet je 3bar brandstofdruk hebben

bormie 0
badge

15 jaar

Als eerste; dank voor de reacties en het meedenken!
Ik vind dat werkelijk waar geweldig dat mensen iets voor elkaar willen doen! (helaas heb ik zelf niet die kennis waar anderen gelukkig van worden)

Verder: Ik ben eens verder gaan prutsen met mn multimeter en mn vandaag gearriveerde schema uit het kluwer boek.
Ik heb dmv zekering 11 de opvoerpomp uitgeschakeld ....weg geluid!
Ik heb de verkeerde gehoord!
Ik heb nu dus definitief vast weten te stellen dat de drukpomp niet werkt.
3 bar had ik ook zeker niet bij het filter ...
Nu nog een nieuwe pomp regelen, en dan gaat het feest verder!

Dank!!!!!

Aernout

aernout 0

15 jaar

Vandaag de nieuwe pomp geplaats, zo ook een nieuw filter.
Nu slaat de wagen nog niet aan.
Hij lijkt er tegen aan te zitten, maar net niet te willen.
Nadat ik oude bougie kabels had terug geplaatst, heeft ie even gelopen (op 3 poten) en daarna niet meer.
Benzine krijgt ie nu zeker! ik heb alle bougies gecontroleerd, en ze worden goed nat.

Morgen ga ik trachten na te gaan of alle bougies vonken.
Maar of dat op tijd gebeurd kan ik helaas niet zien ...

iemand nog suggesties?

vr.gr.

Aernout

aernout 0

15 jaar

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn racewagen,
740 GLT met B230E.
Ik heb toen de startinjector (die in het spruitstuk zit)
rechtstreeks 12V gegeven gedurende 15sec.
Startte meteen.

Succes

Aernout,

Stomme vraag misschien.... maar je hebt die auto net gekocht..... Zit er wel brandstof genoeg in ???? Heeft tenslotte gedraaid.

S6




Ben benieuwd.

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

[quote=Ralf_Jensen]Stomme vraag misschien.... maar je hebt die auto net gekocht.....[/quote]
Ralf..... kijk eens naar de datum.......... ik denk dat hij intussen wel loopt :)

Inderdaad, geheel niet naar de datum gekeken. alleen maar omdat er een recente reactie geplaatst was.

Van de andere kant; de oplossing is ook nooit gegeven of meegedeeld. !!!!!!

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Ralf heeft gelijk!
(nu weer een late reactie, maar het is er ieder geval één!)

De uiteindelijke oorzaak was dus deels een defecte pomp, en verder en incorrecte afstelling van de Kjet stuwschijf (welke dus het mengsel beinvloedde).

Inmiddels is de volvo weer uit de running vanwege een steeds terugkerend back fire probleem

aernout 0

14 jaar

De uiteindelijke oorzaak was dus deels een defecte pomp, en verder en incorrecte afstelling van de Kjet stuwschijf (welke dus het mengsel beinvloedde).

aernout 0

12 jaar

Bedankt voor het terugmelden.

Tussentijds geen andere problemen meer gehad? Tijdje terug alweer

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Ja ik kreeg een melding dat ik te weinig oplossingen had gepost ofzo ... ik snap het niet, maar ja.
Vandaar dat ik maar eens op de knop "plaats een oplossing" heb gedrukt en nog een keer heb gemeld ...

Verdere problemen; terugkerende backfire bij starten.
Startte op benzine en schakelde door naar LPG.
Nu heb ik een andere verdamper die ook een plunjer bediend waar de stuwschijf mee open gezet word gemonteerd.
Tevens de plaats van de mixer verbeterd.
Ook andere schakelaar die direct op LPG start geplaats incl tankmeter (had ik niet).
Schakelen van LPG naar Benz doe ik wel, andersom niet.

Nadien geen problemen meer gehad met deze heerlijke wagen!

Aernout

aernout 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.