👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Het lampje 'storing uitlaatgasreinigingssysteem' brandt continu; het is gaan branden tijdens een lange (vacantie-)rit bij hoge buitentemperatuur.
Tevens wordt (zo nu en dan hierbij) het toerental begrensd tot ca. 2700/3000 rpm. Na even doorrijden of na even stationair laten draaien verdwijnt de toerentalbegrenzing weer, maar het storings-lampje blijft aan.
Dit type (1.6 D 2005) bevatte origineel geen roetfilter, deze is er later ingebouwd door Volvo (is dus niet gekoppeld aan motormanagementsysteem).
Vraag
- kan de roetfilter het probleem zijn? Moet deze ingebouwde roetfilter soms periodiek gereinigd of vervangen worden?
- wie heeft ervaring met dit (type) probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even uit laten lezen door een dealer. Dat scheelt een hoop gissen en zoeken.
Advies van oldford opvolgen en uit laten lezen kan namelijk roetfilter zijn of druksensor of egr-klep enzovoorts.
Roetfilter is achteraf er tussen gezet dus zou geen motormanagement storing mogen geven, en ze zeggen dat ze ook niet kunnen verstoppen maar dat geloof ik niet zo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar