343 bezoekers online

Volvo S60 2002: Bi-fuel en kleppenstellen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Lpg, Transmissie: Automaat

mijn auto ging gisteren voor een grote brt (190.000km)naar een voor mij een nwe garage die veel in Volvo doet met een goede naam, met het ophalen bleek dat ze alleen de olie en de filter hadden gedaan en dat ik voor de kleppen een nwe afspraak moest maken want dat er moest eerst iets besteld worden(spullen), bleek best wel een omslachtig karwei te zijn.
was best een vreemd, dacht dat ze dat wel even konden doen, en dus geen zelf stellende kleppen dus!?
Weet iemand of dit normaal is, garage was ook blij dat er niet zoveel gas volvo`s meer kwamen , had liever diesel, hebben dus een slechte ervaring met die bi-fuel.
Wie kan mij meer vertellen en of er nog verassingen komen? ik heb tot nu toe echt wel plezier van de auto die ik kocht met iets minder dan 150.000km, het is stukken goedkoper dan diesel...of toch maar diesel????

euerw

Geplaatst door euerw , lid sinds 12 jaar geleden

4 Reacties

0

primera p11, 12 jaar geleden

Je gaat toch niet een diesel kopen omdat de garage liever een diesel binnen ziet komen.
Als die kleppen gesteld moeten worden moeten ze die kleppen stellen.
Als ze zoveel in volvo doen, dan hadden ze die onderdelen wel in huis gehad lijkt me.
Of binnen een dag.

0

volvoxc90, 12 jaar geleden

Ga naar een dealer!! Kleppen stellen bij een Bi-feul is een tijd rovende zaak. Volvo heeft het volgende alleen kleppen stellen bij problemen en eerst meten. Wij hebben niet zo veel Bi-feuls maar, die wij in onderhoud hebben geen kleppen stellen in het onderhoudsprogramma staan. Kleppen controleren op speling zit je al aan minimaal 2 uurtjes en als er gesteld moet worden zal het een dag worden.

Waarom wil je garage kleppen stellen?

0

euerw, 12 jaar geleden

toch maar contact gemaakt met mijn Brabantse Volvo specialist, deze riep direct dat ze van de kleppen afmoesten blijven daar ze die pas met 250.000km moeten controleren en dan pas evt moeten stellen, daar ze dit al hadden gedaan met 162.000km samen met een distr.riem vervangen.
maar goed al bij al word ik er niet vrolijker door en heb het gevoel dat ik nooit naar deze , garage had moeten gaan, en baal! het kan toch niet zo zijn dat ik alleen in Brabant terecht kan met een Bi-fuel, zelf de volvo dealer hier vind deze auto niets.
is het slim om daarna maar door mijn Brabantse vrienden te laten controleren of ze niets geks gedaan hebben?, begreep wel dat ze nwe bougie`s er in hebben gezet (orignele), of was dat ook niet nodig?

0

volvoxc90, 12 jaar geleden

Volvo's hebben jaren goed op gas gelopen maar Volvo zelf heeft er een eind aan gemaakt doordat ze de bewuste Bi-feuls gingen bouwen. De meeste monteurs zijn niet weg van LPG.
Ik heb jaren op Lpg gereden alleen niet met een volvo bij goed onderhoud is het ook een prima brandstof maar wel iets meer onderhoud en de meeste vergeten dat ze ook benzine hebben.
Het matriaal waar injectors van gemaakt zijn gaat vrij snel dicht zitten als er geen benzine door heen loopt.
Alleen bij de start is te kort. Kleppen stellen is bij LPG auto's belangrijk alleen Volvo heeft de Bi-feul gemaakt voor LPG deze motoren worden ook gebruikt in andere landen bijvoorbeeld Zweden waar ze op aardgas rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.