Sinds kort heb ik een volvo 460 mogen aanschaffen, bij de aankoop had ik een klein probleempje ontdekt namelijk tijdens de proefrit: nadat ik een spuit gas gaf en meteen daarna moest stilstaan voor een stoplicht leek het wel of dat de auto zelf onregelmatig gas aan het geven was, de toeren schommelden van 1000 tot 2000 t/min, de verkoper zei dat ik dan even gas moest geven en dan zou het weggaan, nou dat deed ik dus en hij ging weer op 'normale' toeren lopen (1100 t/min). Nou dacht ik dat dat aan de smoorklep zou liggen, en dat dat gewoon een kwestie van schoonmaken was. Dus heb ik toch nog 200 euro van de prijs kunnen halen.
Alleen jammer genoeg was het niet de smoorklep, die was gewoon schoon. Verder heb ik alle stekkers corrosie vrij gemaakt inclusief de massa kabels. Ook heb ik de MAP sensor kabeltjes vervangen (bij de spruitstukken). Verder heb ik nog gekeken naar de gaskleppositiesensor, en deze ingespoten met een speciale koolstofbaan spuitbus. Ik heb ook nog de injector nagekeken en doorgemeten, volgens de vraagbaak moet deze het ook nog doen. Verder ben ik nog naar de Volvo garage geweest en die zeggen dat het de stappenmotor is, maar hier heb ik mijn twijfels bij omdat als ik de motorkap opendoe tijdens dat de motor op hol aan het slaan is, dan zie je de stappenmotor niet bewegen, je ziet alleen maar dat de injector onregelmatige inspuitingen verricht.
Kan iemand me hierbij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Dit probleem hebben wij ook gehad met onze volvo, bij ons was het inderdaad de stappen motor, we hebben hiervan het stekkertje los gehaald en hij rijdt weer perfect.
Dit kan je gewoon uitproberen door de stekker van de stappen motor te halen en dan eens rijden en kijken wat hij doet.
Bedankt voor je reactie. Het probleem is verholpen, ik denk dat het de stappenmotor en de gaskleppositiesensor allebei waren. Ik heb op de sloop een kompleet gashuis met alle sensors erop gekocht voor 70 euro... en voila, hij rijdt weer als een trein... en ook zijn alle storringscodes verdwenen. Het enige probleem is dat hij nog wel een beetje stottert in z'n drie bij ongeveer 50km/u... maar dit zal waarschijnlijk de ontstekking zijn zoals de bougies, kabels en/of verdelerkap.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar