Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Volvo V70 2.4 benzine uit 2000 (net het nieuwe model al)
Bij opschakelen/gasgeven bokt/hikt de auto. Je voelt een schok en komt langzaam op gang. Zoal bij warme en koude motor.
Gasklep is al vervangen kort geleden, net als de bougies. Iemand een suggestie ?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bokt dit bij het overschakelen en is het een automaatbak of een handgeschakelde bak ?
Ja, als er vermogen gevraagd wordt. Het is een handgeschakelde. Bijvoorbeeld: Overschakelen van 1 naar 2, bij 2 gasgeven, even een hik en beetje inhouden en gaan weer. Vandaag de niet orginele bougies vervangen voor orgineel Volvo, wel verbeterd maar nog niet helemaal weg helaas.
Overigens geen foutcodes..
10 jaar
hoe zijn de ophangrubbers ?
Je beschrijft dat er geen storingen zijn opgeslagen dan zou ik eerst een ECM en eventueel een ETM upgrade laten uitvoeren, dit om zo de nieuwste software van motorregeleenheid en gasklephuis uit te kunnen sluiten.
Motor temperatuur is wel in orde?
Netjes in het midden? Ook onder het rijden?
Thermostaat gaan nogal eens defect bij deze motoren.
Motortemperatuur is weer op orde ja. Ik heb er net een nieuwe koppakking opgezet en thermostaat en dergelijke. ETM is vernieuwd door de vorige eigenaar. Upgrade kan zowieso geen kwaad dan. Het gekke is bij gasgeven hikt die een keer en trekt dan normaal door. Zodra je gasloslaat en weer gasgeeft hikt hij. Heb het ooit een gehad met een auto met bougiekabels. Deze waren toen kapot, zelfde gevoel krijg je hierbij.
10 jaar
Heeft deze motor al inlaat nokkenasverstelling?
Weet je 100% zeker dat de motor goed op tijd staat?
Heb je afstelgereedschap voor de nokkenassen gebruikt?
Ja deze heeft al inlaat nokkenasverstelling. Ik begin nu wel te twijfelen idd. Ik heb alles precies gemerkt en zo ook weer terug gezet. Ik ben niet in het bezit van afstelgereedschap. Hoe kom ik hier aan ?
10 jaar
De dealer heeft deze voorhanden.
En eventueel beschrijving meevragen voor alle zekerheid.
Vanochtend met speciaal gereedschap nogmaals de nokkenassen gecontroleerd en deze staan mooi op tijd.
Vervolgens nog eens gereden, en hij begon weer in te houden/stotteren. Vervolgens de stekker losgehaald van de luchtmassameter en weer gaan rijden. Wereld van verschil! Stotterd een stuk minder, houdt niet meer in maar normaal vermogen. Echter hij heeft nog de neiging om te stotteren bij overschakelen/gasgeven. Hopelijk is dit opgelost met een nieuwe luchtmassameter ?!
10 jaar
Ok dan kun je de distributie timing weer uitsluiten.
Goede zet van je om de stekker los te halen, hoop ook voor je dat dit het is, lijkt me wel aannemelijk!
Klepspeling maar is controleren,wellicht de inlaat kleppen te strak..
Klepspeling is al gesteld zo'n 50.000km geleden... Hopelijk is het opgelost met een verse luchtmassameter!
10 jaar
Ik zag van de week een volvo waarbij ze de kleppen hadden gesteld met een poetsdoek en remmenreiniger,
dus een extra controle is nooitoverbodig,er zijn ook maar weinig dealers die het doen het gereedschap er voor hebben en de ervaring.
Er zijn zelfs nu nog dealers die zeggen dat je de kleppen niet kunt stellen ivm hydraulische stoters,die lopen dus 14 jaar achter,zelfs bij technische trainingen hoor ik het nog regelmatig.
Luchtmassameter vervangen en rijdt weer super!! Allemaal bedankt voor de adviezen!
10 jaar
Dat is mooi opgelost!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar