close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40 1998: Bourage of keerring vervangen

Bouwjaar: 1998, Motorinhoud (cc): 1900

Hallo,

Volvo V40 1.9TD (Phase I)motor en versnellingsbak Renault!

Weet iemand hoe men een bourage of olie-keerring achteraan(aan het vliegwiel)vervangt? Moet daarvoor de versnellingsbak gedemonteerd worden of laat men de versnellingsbak zitten en haalt men er gewoon de motor uit?

Alvast bedank voor de hulp.

Geplaatst door

FERRY3031 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Versnellingsbak eruit.

koppeling en vliegwiel eruit.

keerring vervangen.

Zorg wel dat de keerring recht erin gaat anders kan je weer overnieuw beginnen.

gebruik hiervoor een stempel.

klakke6322 0
badge

20 jaar

Bedankt Volvo specialist!



Ik stelde deze vraag omdat onlangs de twee keeringen in mijn V40 1.9TD(Renault) werden vervangen(1.000Euro) bij de Volvo-dealer. Ik heb echter mijn grootste twijfels of de keerring achteraan wel werd vervangen. De steek-assen of cardan-assen li. en re. voor werden niet losgemaakt aan de wielen, of is dat niet nodig om de versnellingsbak te demonteren? De motor verliest nog steeds olie! Maandag 17/11 afspraak met technisch-controleur Volvo. Ben benieuwd!




FERRY3031 0

20 jaar

Als het goed is heb je op je rekening het volgende onderdeel nummer staan: 30862835

Dit is het nummer van de keerring aan de achterkant.

Het is mogelijk om de bak eruit te nemen zonder de steekassen uit het wiellager te halen.

Aan de linkerkant haal je gewoon de hele asstomp met as en al ervanaf, aan de rechterkant haal je de as los aan de bak en laat je 'm gewoon hangen.

Het kan zijn dat de lekkage niet van de keerring afkomstig is maar via de lagerhelft waar de keerring inzit.

Deze moet je dan na het verwijderen van de carterpan eruit halen en met vloeibare pakking in elkaar zetten.

Maar is het echt lekken of zweten, want deze motoren zijn bijna nooit helemaal droog.

klakke6322 0
badge

20 jaar

Nogmaals bedankt?

Als je echt wil weten hoe de vork in de steel zit geef me dan je mailadres, dan mail ik je mijn faktuur en brief aan dealer door, dan heb je het hele plaatje.(mijn adres fverm@tiscali.be)

Groeten, Ferry

FERRY3031 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.