Ik heb sinds kort een volvo v50 2.0D bj 2004 (particulier gekocht).
Hierbij heb ik een probleem dat de auto afslaat terwijl ik nog circa 15 liter diesel in de tank heb.
Het brandstoffilter en de leiding naar de motor zit dan vol lucht.
Als ik de auto dan weer vol tank (+/- 35 liter erbij) en het brandstoffilter weer vul met diesel en de leiding ontlucht dan start de auto weer prima.
Verder zie ik nergens dat de auto er diesel lekt. Kan het een probleem met de aanzuigslang zijn in de tank of met de brandstof pomp? Ik heb het nu 2 keer gehad en durf nu niet weer zo ver leeg te rijden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is normaal bij deze auto.
Je zult van te voren merken dat hij begint in te houden.
kijk eens in het boekje wat er over geschreven wordt. De liters heb je die van je boordcomputer?
[quote=toezicht]Dit is normaal bij deze auto.
Je zult van te voren merken dat hij begint in te houden.
kijk eens in het boekje wat er over geschreven wordt. De liters heb je die van je boordcomputer?[/quote]
Dit kan niet normaal zijn, de totale tank inhoud bij deze auto is 52L.
Als de auto er mee stopt staat de brandstofmeter nog bijna 2 streepjes voor dat hij in het rood gaat.
En geeft de boordcomputer nog aan dat ik +/- 200 km kan rijden.
Tank ik hem dan helemaal vol dan gaat er dus 35 liter in.
Dus zat er nog minimaal 15 liter diesel in, iets minder dan een derde.
Te veel om zomaar te stoppen.
15 jaar
Aha oke, de aanwijzing van de meter is juist?
Anders zit misschien de meter niet goed in de tank.
Weet je of er iets aan de tank vervangen zodat hij de laatst liters niet opzuigt?
Hallo allemaal,
Mijn probleem is als volgt opgelost:
Ik zag in mijn onderhoudshistorie dat de tank er een keer onder weg is geweest om de een of andere reden. Nu heb ik samen met een bevriend automonteur de tank eronder weg gehaald. In deze tank zit aan de bovenkant een vlotter geschroeft (bij een v50 niet vanaf de achterbank te benaderen). Deze meet met een soort "drijvertje" aan een ijzeren stangetje het niveau van de diesel. Ook bevat deze vlotter een aan- en retour-slang naar de motor. Deze slangen worden op de vlotter geklikt, en bij mij bleek dat een van deze 2 conectors (op het vlotter zelf) half afgebroken te zijn. Mogelijk doordat de tank de vorige keer iets wat "onhandig" is terug geplaatst. Dit had het gevolg dat als de tank vol zat de brandstof nog makkelijk naar de motor kon komen maar hoe lager het niveau hoe meer lucht er mee kwam. En dus op een gegeven momant afsloeg. De lucht was ook te zien in de slang van het brandstoffilter naar de motor (onder de kap). Deze vlotter moet dan in zijn geheel worden vervangen, nieuwprijs +/- 300 euro.
Ik heb er 1 op een sloop weten te vinden, normaal gesproken gaan ze niet zo snel kapot. En dat koste me iets van 50 euro. Na de tank met een paar liter te hebben gevuld start de auto prima. En brande ook eindelijk het lampje dat de tank bijna leeg was, voorheen niet eerder gezien. Ik hoop je hiermee ook anderen met een vergelijkbaar probleem te hebben geholpen.
Gr Erik
15 jaar
Bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar