👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb hier een volvo v40 staan waarvan het co stationair veel te hoog is.
Stationair is het co 9% katalysator en lambdasonde zijn reeds vervangen waren weggeroest.
Geen valse lucht en geen foutcodes.
temperatuursensors voor inlaatlucht en koelvloeistof doorgemeten zijn goed.
Als het signaal van de lambdasonde wordt gemeten staat hij bij stationair op 0.9V als er gas wordt gegeven zakt deze waarde even en gaat vervolgens weer naar de 0.9V.
Auto loopt voor de rest goed.
Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik nog eens zou kunnen proberen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk mechanische oorzaak. zou de aansluiting van de mapsenor, de brandstofdruk regelaar kontroleren en eventueel bezinedruk meten.
J.E
Ik gok op een (door)lekkende brandstofdrukregelaar !!
Het probleem was een dichtzittende retourleiding.
Door de benzine was het rubber van de slang week geworden en heeft de leiding voor een groot deel verstopt.
Bedankt voor de reacties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar