Volvo S60: Dansende toerental S60

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 140 pk

Hallo Allemaal,

Het volgende is aan de hand.

Na een melding motormanagement ging de auto in noodloop. Uit onderzoek bleek dat de gasklephuis de boosdoener was. Hierop contact opgenomen met ACtronics. Gasklephuis is gereficeerd en weer gemonteerd. Hierop ben ik naar de VOLVO dealer gegaan en heb de nieuwe software laten inleren.

De zelfde dag kreeg ik problemen met mijn toerental. Bij stationair draaien van de motor geeft de auto steeds gas. De toerental schommelt steeds tussen de 600 en 1100 rpm. Terug naar de garage. Alle leidingen zijn gecontroleerd op lekkage maar dit was gelukkig niet het geval. Op de forum kwam ik iemand met het zelfde probleem tegen. Hij heeft ook nog de nokkenasverstellerklep schoongemaakt. Dit heb ik vandaag ook gedaan maar helaas is mijn probleem nog niet over. Het is wel iets verminderd. Toerental schommelt nu tussen 700 en 900 rpm.

Weet iemand raad hier mee. Bij de VOLVO komen ze ook niet verder.

appie010

Geplaatst door appie010 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

rensk001 (0) PRO, 13 jaar geleden

Gewoon een nieuw gasklephuis monteren. Reparatie werkt niet goed.

appie010 (0), 13 jaar geleden

Vandaag wederom naar de garage. Tijdens het uitlezen was nu wel een foutcode te lezen en deze gaf aan dat de gasklephuis een storing gaf.
Ik heb vandaag gebeld met actronics. Ik heb hun medegedeeld wat het probleem was. Nu moet ik weer mijn gasklephuis los halen (garantie) en opsturen. Wel zit ik met de kosten voor het inleren wat ik al had betaald toen ik de eerste keer mijn gasklephuis terug had. Ik heb ACtronics medegedeeld dat ik hun aansprakelijk stel (hopen dat het lukt) voor de kosten van het opnieuw inleren.
ALs dit ook niet lukt ga ik voor een nieuwe gasklephuis.

Ik laat het jullie zsm weten.

Wel kwam ik er achter dat het vervangen van de pakking en het schoonmaken van de nokkenasverstelklep de auto rustiger laat lopen.


trouwens mijn Luchtmassameter is niet vervangen moet ik dat wel of niet doen ????

rob9958 (0), 13 jaar geleden

Bij mij een vergelijkbaar verhaal!

Na de 1e revisie bij ACtronics was het ook nog niet goed (revisie van mijn eigen ETM) , na de 2e keer (onder garantie en revisie van een andere ETM) geen problemen meer, ik rijd nu al weer 2 jaar probleemloos rond. Overigens zou het zo moeten zijn dat als je EIGEN ETM gereviseerd wordt je helemaal niets hoeft in te leren.....

appie010 (0), 13 jaar geleden

Daar ben ik weer het is nou weer een tijdje gelden. Wederom heb ik problemen gehad met met gasklephuis. Ik heb onder garantie een tweede terug gekregen van ACtronics (overigens zeer klantvriendelijk bedrijf). Na montage werkte de auto nog steeds niet naar behoren. Wederom naar de volvo dealer voor het inleren van de software. Hierna was het probleem opgelost. niet dus. Na 15 kilometer melding motormanagement service spoed. Hierop weer de ANWB gebeld. Bij het uitlezen wederom meldingen met betrekking tot het gasklephuis. Gebeld met ACtronics en ik krijg mijn geld terug.

Ik heb nu gekozen voor de dealer kosten nieuwe ETM en inleren softwaren en arbeidsloon €675. auto staat nu bij de dealer en ik ga hem morgen 26 oktober weer ophalen. Ik hoop dat alles dan weer ok is.

Zoals beloofd laat ik het weten.

appie010 (0), 13 jaar geleden

Auto is gerepareerd bij dealer. lijkt gelijk een nieuwe auto. ETM van ACtronics heeft mij geen goed gedaan (€ 224,00 wel geld terug gekregen). Onnodig uren doorgebracht in de garage. 2x kosten voor het inleren (€ 144,60 niet terug gekregen) en 2x kosten voor het opsturen (€16,00 ook niet terug gekregen)

totale kosten plaatje bij de volvo was €761,00.

Volvo-Specialist (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=appie010]Auto is gerepareerd bij dealer. lijkt gelijk een nieuwe auto. ETM van ACtronics heeft mij geen goed gedaan (€ 224,00 wel geld terug gekregen). Onnodig uren doorgebracht in de garage. 2x kosten voor het inleren (€ 144,60 niet terug gekregen) en 2x kosten voor het opsturen (€16,00 ook niet terug gekregen)

totale kosten plaatje bij de volvo was €761,00.[/quote]
Daarom monteren we tegenwoordig METEEN een nieuwe orginele ETM, dan ben je in 1 keer klaar !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.