Volvo S40: Demontage versnellingsbak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TD (T3)

Van deze auto wil ik binnenkort de achterste krukaskeerring + koppeling vervangen.
Zijn er nog speciale aandachtspunten betreffende de de- en montage of is het een redelijke routineklus?

jfikse

Geplaatst door jfikse (55) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

onderste balk met 2 motorsteunen erop zal het meeste werk geven
de een doet liever de versnellingsbak steun eerst eraf halen
ander doet eerst de balk weg

en dan pas de boven de motor ophangen

verder is het inderdaad een routine klus

jfikse (55) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag de klus geklaard. Wel wennen, zo'n voorgespannen drukgroep. Nog nooit meegemaakt en verre van routine, althans voor mij.
Ik vertrouwde het vliegwiel ook niet helemaal.... ik kon hem ongeveer een centimeter heen en weer bewegen voordat je de veerspanning voelt.
En het lijkt ook zo los te zitten... Enfin, volgens de dealer is hij pas stuk wanneer je hem na afzetten van de motor hoort rammelen en dat doet hij (nog) niet. Verder viel het me erg mee.

Kan hij er weer een paar jaartjes tegenaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.