close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Demontage versnellingsbak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TD (T3)

Van deze auto wil ik binnenkort de achterste krukaskeerring + koppeling vervangen.
Zijn er nog speciale aandachtspunten betreffende de de- en montage of is het een redelijke routineklus?

Geplaatst door

jfikse (155)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

onderste balk met 2 motorsteunen erop zal het meeste werk geven
de een doet liever de versnellingsbak steun eerst eraf halen
ander doet eerst de balk weg

en dan pas de boven de motor ophangen

verder is het inderdaad een routine klus

Vandaag de klus geklaard. Wel wennen, zo'n voorgespannen drukgroep. Nog nooit meegemaakt en verre van routine, althans voor mij.
Ik vertrouwde het vliegwiel ook niet helemaal.... ik kon hem ongeveer een centimeter heen en weer bewegen voordat je de veerspanning voelt.
En het lijkt ook zo los te zitten... Enfin, volgens de dealer is hij pas stuk wanneer je hem na afzetten van de motor hoort rammelen en dat doet hij (nog) niet. Verder viel het me erg mee.

Kan hij er weer een paar jaartjes tegenaan.

jfikse 155
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.