auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: dieselgeur (en tegenvallend verbruik)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Hallo Allen,

de auto heeft bijna 400.000 km gelopen.

fijne auto, de motor loop goed, start meteen, roet weinig voor een 2.5 TDI (vijfcylinder) en heeft beurt gehad en nieuwe distributie (beide riemen).

ik vind het verbuik van 6 l/100km bij 100 en 7 l/100km bij 120 km/h constant (boordcomputer, maar die klopt met tanken) aan de hoge kant. wat vinden jullie?

de auto ruikt naar diesel als ik heb gereden. als ik de beschermkap van de motor haal zie ik nergens overdreven nattigheid maar de sterkste dieselgeur ruik ik bij de middelste cylinder. zijn die slangetjes tussen de cylinders de retourleidingen? de textiele buitenkanten daarvan zitten een beetje onder zwart smeer. weet iemand waar het meestal lekt en wat er in dat geval gedaan zou moeten worden om het op te lossen (en of dat duur wordt)?

zelf denk ik dat het eventuele diesellek niet de oorzaak is van het tegenvallende verbruik. ben een beetje bang dat er iets met de pomp is. slijten die? wat merk je dan? zijn die duur en/of moeilijk te vervangen?

hartelijk bedankt!

Geplaatst door

a_a_d (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat zijn de retourleidingen, ze willen wel eens zweten. Gewoon nieuwe erop zetten. Het verbruik 6-7 liter / 100 km. klopt wel. Heb er zelf een V70 TDI met 3 ton op de teller.

Gr. Henk

volvo-henk 0
badge

12 jaar

Vervangen maar nog niet helemaal opgelost. Was wel een goede tip, waarvoor dank: die waren behoorlijk poreus.

Na de eerste lange rit rook ik geen diesel rond de motor. Nu een korte rit ruik ik het wel weer heel duidelijk. Ik zie niet waar het vandaan komt. Het sterkst ruik ik het bij de middelste cylinder bij de aansluiting van de dieselleidingen. Heeft iemand een tip waar ik verder moet zoeken?

Bedankt!

a_a_d 0

12 jaar

het lag aan het soort slang: ik had het verkeerde type meegekregen.

a_a_d 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.