Volvo S40: distributie op tijd zetten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: b4184s2 (1.8)

Hallo, nadat ik ik kapotte lagerschaal heb gehad heb ik de halve motor gereviseerd .
Ik heb oa de kop laten reviseren 3 kleppen krom
de drijfstang lagers vervangen
de waterpomp vervangen enz,enz

Nu wil ik de distributie riem erop doen maar ik kom er niet echt uit ivm de merkteken , de bovenste nokkenassen staan goed als ik naar de inkeppingen aan de achterkant kijk alleen die op de krukas zie k wel de merktekens op het tand wiel maar weet niet waar ik die moet zetten is dit recht naar boven op 12 uur op recht naar beneden op 6 uur of heel ergens anders.
volgens beschrijvingen moet hij op de merktekens van de olie pomp staan maar die merktekens vind ik niet of zij gewoon niet duidelijk.

liebherr-machinist

Geplaatst door liebherr-machinist (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Highway (125) PRO, 13 jaar geleden

niet duidelijk. op de tand zit een inkeping en daarnaast op de tand ook. Je moet dan de holling op de streep zetten op 12 uur.
dus de holling tussen 2 tanden met de inkeping op 12 uur je ziet daar ook een streep.

liebherr-machinist (0), 13 jaar geleden

ok dank voor de info ik had hem ondertussen iets te ver naar 11 uur gezet en geprobeert te starten maar hij start helemaal niet
start motor draait wel distri draait ook maar het is net of hij geen brandstof krijgt aangezien de bougies wel vonken kan dit komen omdat hij niet op tijd stond of is het iets anders.Alle stekkers zitten goed en vast

Highway (125) PRO, 13 jaar geleden

oeps, ik zie nu dat je een sm motor hebt dus een GDI. Ik trek mijn antwoord bij deze in, want dat weet ik niet kan het zelfde zijn. Ik heb daar geen idee over heb dat nooit gedaan. Let wel op de richting van de riemspanner als je dat verkeerd det kan de riem de kop er weer af. Dan loopt de riem los..

Als je een GDI hebt kijk of je bij zoeken iets vindt in een topic van Mitsubishi.

liebherr-machinist (0), 13 jaar geleden

Sorry ik zie dat ik de motor code verkeert heb het is een b4184s2 motor dus geen sm motor

Highway (125) PRO, 13 jaar geleden

oke, ik heb de motorcode maar meteen veranderd. Als de distributie op tijd staat en hij start nog niet moet je gaan kijken wat je allemaal hebt los gehaald.
heb je de nokkenassen ook los gehad en zit de nokkenasversteller goed vast? deze moet erg goed vast zitten anders slipt het door.

Klinkt dde motor tijdens starten licht? Het kan zijn dat hij een lage compressie heeft door dat het allemaal los is geweest.
even doorstarten en misschien helpen met remmenreiniger.

lange-frans (0), 13 jaar geleden

even b4184s2 op autodata bestand bekeken

bijde bovenste op 12uur

onderste ook op 12uur
als je even google op autodata kun je zelf zoeken
daar vind je alles is een prog.

Taunusatmocossie (0), 13 jaar geleden

Hoe heb je de nokkenasen staan dan?, de inlaat moet met de inkeping naar beneden staan en de uitlaat moet met de inkeping naar boven staan, je hebt daar een speciale tool voor nodig om die vast te houden tijdens montage, ik heb er toen zelf 1 gemaakt, als je de nokkenassen niet goed hebt staan zal hij nooit lopen.

autorescue (0) PRO, 13 jaar geleden

http://start.mijngrossier.nl/catalog/art...

misschien helpt deze link je ??

mvg johan

liebherr-machinist (0), 13 jaar geleden

heren bedankt voor het meedenken de auto loopt inmiddels weer.
de bovenste nokkenassen stonden niet goed.

liebherr-machinist (0), 13 jaar geleden

heren bedankt voor de info de motor loopt onderhand weer de distributie stond niet optijd en de bougie kabels met mijn stomme kop omgedraaid, had ze genummerd 1,2,3,4 maar dan moet je 1 wel op cilinder 1 zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.