👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem, inmiddels heb ik al van alles geprobeerd maar het probleem blijft:
Mijn S40 heeft inmiddels de respectabele stand van 370K bereikt, sinds enige tijd merk ik dat niet altijd het volledige vermogen heb.
Het lijkt wel of de motor een probleem met ontsteking of inspuiting op Lpg heeft, op benzine loopt de motor goed en heeft hij gewoon zijn vermogen.
Soms loopt de motor goed op lpg, dan wil het voorkomen dat hij inhoud ( wat vooral met accelereren te merken is ) en soms lijkt het wel of de motor op 3 cylinders loopt, als ik overschakel op benzine is er niets aan de hand.
Wat hebben we door de tijd al gedaan: bobines zijn beide vervangen, bougies, gasfilter ( deze zat helemaal dicht, auto reed 2 dagen goed en toen begon het gedoe weer ), gas injectoren ( wel gebruikte ), massakabel was door en is vervangen, bougiekabels zijn niet vervangen want anders had hij op benzine vast ook beroerd gelopen.
Het lijkt mij geen probleem in de kop te zijn, op benzine loopt de motor zoals het hoort, wel ruik ik de laatste dagen gas als de motor rot loopt.
Er was ontdekt dat er een behuizing van een gas-injector ( op de inlaat ) speling had en deze is af gekit.
Motor is meermaals uitgelezen op storingen, ook door gas specialisten die geen oorzaak konden noemen... ik heb er al flink wat geld tegenaan gegooid maar een echte oplossing is er nog niet gekomen.
Wat wel opviel is dat er bovenop het blok soms een klein plasje olie ligt(!), de 2e cylinder vanaf links ( geen idee welke dat is ) heeft een zwart verweerde behuizing naar de bougie toe, de kabel ziet er fris genoeg uit.
Heeft iemand hier misschien nog ideeen? ik ben niet van plan nog heel veel uit te geven op deze manier maar het is rendabeler om de auto verder te rijden als er toch een oplossing is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op zo een 30 jaar oude computer konden ze al zien of elke cilinder voldoende vermogen had.Tijdens het starten en bij elk bdp verbruikt de starter iets meer stroom(compressietoestand per cilinder).De scoop was er ook al.Nu kan men niets meer .Lekt je egr niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar