Volgens de dealer moet de distributieriem pas bij 240.000 km vervangen te worden en hoeft volgens hem echt niet eerder, omdat er toch ook nog een veiligheidsmarge is meegenomen. Ik vind dit wel erg laat. Mijn auto staat nu op 210.000 km.
Is er een professionial die al een keer deze distributieriem vervangen heeft? Zo ja, hoe zag de riem eruit? Was hij er hard aan toe? Zijn er al eerder problemen met de distributie geweest voordat bij een auto de 240.000 gehaald werd? Zit deze motor ook in een Peugeot of Renault?? Is dan de vervangingstermijn ook 240.000 km? Veel vragen, maar ik heb er een beetje een vaag gevoel over dat een distributie het zo lang kan en moet volhouden.
Graag jullie info en advies hierover.
Alvast bedankt!
Groet, Evert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
240.000 km
Niet meer en niet minder :-)
ik heb deze al diverse malen vervangen ik merkte alleen dat span- en looprol dan wat geluid maakte.
Voor vervanging moet je eigenlijk startmotor demonteren en krukas blokkeren en nokkenas met een pen.
Herman, kan jij mij een indicatie geven van de kosten. En hebben de auto's dan ook 240.000 km gereden, welke jij omschrijft?
14 jaar
Auto staat nu op 227000 km. Ik weet nog niet of ik de auto houd of dat ik voor die tijd de auto inruil.
13 jaar
Distributie riem vervangen, Een komplete set van Gates is te koop op internet, deze bevat een koelvloeistofpomp die ten alle tijden vervangen moet worden samen met de distributieriem omdat deze op den duur gaat lekken op de asafdichting door overtolige speling op het lagertje, een spanrol, een omlooprol en de distributieriem. Niet inbegrepen is de krukas polly bout die ook vervangen moet worden of moet worden voorzien van nieuwe borgmiddel,
Bij de Volvo vervangen ze inderdaad de distributieriem bij 240 000Km maar aan te raden is om dit eerder te doen als je weinig kilometers rijd of juist kleiner stukjes rijd waardoor het aantal starts van de motor gemiddeld ruimschoots meer id dan een auto die alleen maar op de snelweg rijd.
Ik heb zelf net deze week mijn distributie riem vervangen bij kilometerstand 210 000 en ik had last van een langzaam lekkende koelvloeistofpomp, koelvloeistof tast het rubber van de snaar aan!!, tevens zat er speling op de spanrol wat na montage duidelijk te horen was door de rol even snel te laten draaien. in andere woorden vervang hem wat eerder in Nederland rijden wij alle maal kleinere stukjes want ik rij gemiddeld 40 000 Km per jaar maar ik ga de roet meting niet afwachten waar nog al eens een distributieriem knapt op eigenaars eigen risico!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar