close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: Druklager stuk ???

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Hallo

Sinds vandaag een vreemd ratelend geluid bij mijn v70 bj 2000 nieuwe model non turbo 250k.
In zijn vrij stationair bij alle toerentallen zowel bij ingetrapte als koppeling los alles ok.
Bij het rijden met opgekomen koppeling met het toerental mee een licht ratelend, tikkend geluid. In elke versnelling. Je hoort het vooral bij lage toerentallen. Als je de koppeling intrapt is het geluid ook direct weg.
Wat al veel langer is dat bij koud vochtig weer bij koude motor de eerste keer ik soms een joelend geluid hoorde bij het op laten komen van de koppeling. Bij mijn garage vertelde men mij dat het waarschijnlijk het druklager was maar dat ik daar nog lang mee door kon rijden. Zou het lager het nu begeven hebben? Koppeling zelf werkt prima.
Ik hoop dat iemand dit bekend voor komt en mij verder kan helpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Maikel

Geplaatst door

evesm (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen homokineet van een aandrijfas die dit veroorzaakt ?

Bedankt voor je reactie. Het geluid gaat gelijk met het toerental van de motor. Als het een aandrijfas was zou de snelheid van het wiel de snelheid van de ratel bepalen.

evesm 0

8 jaar

Heb vandaag een uitgebreide test gedaan. Eerde info klopt toch niet helemaal.
In vrij met of zonder ingetrapte koppeling geen geratel.
De snelheid van het geratel word hoger naarmate ik in een hogere versnelling rij .
Bij 2500rpm in de 1 is de ratel langzaam en word sneller met het toerental. Als ik naar 2 ga is het geratel veel sneller bij 2500rpm als in zijn 1. In 3 nog sneller en in 4 nog sneller bij het zelfde toerental. De snelheid van de ratel gaat wel mee met het toerental. In 5 is de ratel weg. Ook in de achteruit is het geluid weg. En bij ingetrapte koppeling is het weg.
Ik zit nu toch ook te denken aan de wisselbak omdat de snelheid van de ratel gekoppeld is aan de hoogte van de versnelling. Het kunnen ook niet de aandrijfassen zijn omdat met opschakelen de ratel ineens veel sneller gaat in verhouding tot de snelheid van de wielen.
Is het nog te volgen? Het is een echt zoekplaatje. Volgens mij is de wisselbak aan het kapot lopen. Ik kan ook de radio wat harder zetten, ha,ha.
Verder merk je er helemaal niets van.

evesm 0

8 jaar

Als ik dit zo lees , ga ik voor een defecte versnellingsbak , omdat het geluid weg is in zijn 5 en achteruit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.