close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: ECU in laten lezen??

Bouwjaar: 1994

Ik heb bij een volvo 440 uit jan. 1994, het nieuwe type, de ECU vernieuwd.

De auto is rijdende opgehouden en ik kreeg nergens een signaal en de relais bij de ECU tikten ook niet, nu heb ik de ECU vernieuwd, ik hoor de relais mooi tikken, hij krijgt benzine en hij vonkt ook, maar de motor wil maar niet lopen.
Tijdens het starten loopt hij soms ''vast'' alsof de benzine niet goed verdampt of verbrandt. Bougies had ik al vervangen en de kabels en verdeler vorig jaar al. De rotor draait ook gewoon en de ontstekingsvolgorde zit ook goed op de verdeler.

Moet de ECU opnieuw ingeleerd worden? Of is er iets wat ik ben vergeten?

Wie heeft dit al eerder meegemaakt en heeft de gouden tip?

Met vriendelijke groet,

Frens

Geplaatst door

frens (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als ik je verhaal zo lees en je praat over vast lopen tijdens starten dan geef dat een indruk of de distributie niet optijd of de onsteking.controleer ze allebei nog eens suc6

kemo6242 0
badge

19 jaar

Rijdend opgehouden en klikken van relais dan denk ik eerder aan eeen slechte massa. Controleer de massakabel een op de bak maak het los en de aansluitingen goed schoon. monteer het geheel met aan beide zijden kartelringen die bij het aandraaien zich invreten als het waren in de bak en de kabel.

volvoxc90 0
badge

19 jaar

Ik heb de distributiedeksel losgehaald maar ik kon zo niks vinden, ik zal morgen op het werk even kijken waar de merktekens of het speciaal gereedschap in moet... Ik heb wat geinformeerd en die zei ook de distributie...

frens 0
badge

19 jaar

Nu heb ik de distributieriem gecontroleerd en die staat perfect. Zodra ik de bobinekabel er af haal start hij perfect. Als ik hem erop zet doet hij zeer moeilijk. Haal ik de vliegwiel sensor eraf, start hij perfect, erop doet hij weer moeilijk.

Nu hoorde ik dat er 2 verschillende ECU's waren en dat die intern verschilden... Is dat bij iemand bekend? Van origine zat de S111705113 C erin. Nu zit de S101705112 D erin. Maakt dit wat uit? Hoop snel wat te horen...

frens 0
badge

19 jaar

Ik heb het al gevonden...
Er zijn inderdaad 2 ECU's voor de 440 met dezelfde stekker. Weer een andere ECU en het was starten en lopen!

Bedankt voor het geven van tips enz.

Frens

frens 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.