Ik was altijd een trouwe klant van Opel.
Maar nu wil ik overstappen naar Volvo, maar sommige van mijn vrienden vinden dat dat niet wijs idee is.
Ze beweren dat de (met name) de 460 onbetrouwbaar is een kost veel tijd bij de garages.
Ik heb andere mensen gevraagt en het blijkt dat volvo 460 een Renault motor heeft.
Oh, NEE, een Renault. Oh, ik ben de grootste grappenmaker over alle mensen die in een Franse auto rijden.
Ten slote dacht ik om de mensen met de echte ervaring erover te vragen.
Tot welk jaar heeft de 460 de Franse motor (het gaat over benzine
motor 1,8i)?
Wat zijn de bekende gebrekken en zwakke punten van 460. Zijn ze wel stijvige Volvo's of roesten ze als een oude Kadettje af.
Alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klopt Renault motor
Ik heb geen ervaring met een opel dus heb daar geen ervaring mee maar onbetrouwbare een 460? Bij goed onderhoud zal dat wel meevallen maar ik denk dat voor jou de prijzen tegen gaan vallen volvo onderdelen zijn meesal niet goedkoop.
Idd een renault motor, maar dan alleen het basis-blok, verder zijn het betrouwbare auto's, vooral de 18i.
Roesten doen ze eigenlijk niet, mits je de wielkasten schoon houdt, maar dat geldt eigenlijk voor alle auto's.
Als je een 440/460 koopt, neem dan het laatste model, die is het meest betrouwbaar, maar ook daar kan je een verkeerde tussen treffen, omdat bijvoorbeeld de vorige eigenaar slecht onderhoud heeft gepleegd.
De onderdelen zijn wat duurder dan van opel, maar dat is ook echt het enige nadeel.
Het grote voordeel is de veiligheid en het comfort van de auto, als je sportieve aspiratie's hebt, neem dan de 2.0 turbo.
De 16i vindt ik zelf te tam, eigenlijk geen gang in te krijgen.
Dus je kan gewoon een 440/460 kopen, de onbetrouwbaarheid valt reuze mee, dit verhaal stamt eigenlijk nog uit de tijd van de eerste serie, deze waren veel minder betrouwbaar als de laatste modellen.
Alleen het imago he, heb je er geen boodschap aan wat je omgeving zegt over je auto, gewoon kopen.
suc6
20 jaar
roesten zullen ze absoluut niet doen..tenzij er slecht mee omgegaan is.. onderdelen zijn iets duurder, maar ook niet veel duurder.. er is vaak ook genoeg te krijgen op de sloop.. het enige waar je op moet letten bij een 1.8 is electrische motor storingen, zoals wisselende toerentallen, en terug vallende toerentallen.. voor de rest zijn het prima wagens.. motor kan heel veel hebben
20 jaar
Die wisselende toerentallen en dergelijke komen eigenlijk niet voor bij de 18i, maar meer bij de 16i modellen.
Ik heb zelf zo'n 16i gehad, met bovenstaand probleem, dit was niet op te lossen, tig keer mee naar de garage's geweest, maar nooit opgelost.
De reaktie van verschillende dealers was eenduidend, koop een 18i en blijf van de 16i af, het is een 16i kwaal.
Onderdelen op de sloop van de laatste type is moeilijk is mijn ervaring, maar Marans (Volvo-sloperij)in Veldhoven, heeft genoeg op vooraad.
suc6
20 jaar
Ik heb 9 jaar in een 460 gl gereden zonder bijzondere problemen. Heeft mij weinig gekost aan onderhoud. Al met al een beste wagen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar