Mijn Egr klep is waarschijnlijk defect, ik krijg het elektronische deel wel los maar het deel dat in het inlaatspruitstuk zit niet, heeft hier iemand ervaring mee?
Zo ja graag een tip hoe ik dit deel los krijg.
Groet Hilko
Dit is het deel dat nog in het spruiktstuk zit.
[url=http://img194.imageshack.us/i/egrklep.jp...][img]http://img194.imageshack.us/img194/1787/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
En dit is de rest
[url=http://img52.imageshack.us/i/egrklep2.jp...][img]http://img52.imageshack.us/img52/1190/eg...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is erg lastig maar probeer de klep te draaien d.m.v. met een doorslag te slaan als dat lukt.
En anders eerst goed inspuiten en met een grote tang proberen te verdraaien.
Hallo Heman,
Ik heb met een doorslag tegen de zijkant getikt dat werkt niet, maar je opmerking om hem met een grote (pijpen)tang te draaien, gaat daar het binnenwerk van het inlaatspruitstuk niet van beschadigen dan?
Groet Hilko
13 jaar
Gedeelte in het spruitstuk is ook rond alleen met een klep erin dus beschadigd niet.
Er is nog een oplossing en dat is aan de andere kant een gaatje boren in het spruitstuk en de klepvia deze kant eruit te slaan met een doorslag.
Daarna kun je in dat gat schroefdraad tappen en een bout met afdichtringetje monteren.
Werkt dit allemaal niet ben ik bang voor een nieuw spruitstuk.
Herman,
Oké dat is duidelijk, een nieuw spruitstuk lijkt me niet goedkoop, als het zover komt ga ik wel even mailen met auto Rima in de hoop dat ze daar een 2e hands spruitstuk hebben.
Onderstaand verhaal komt van Autoweek (zie deze link http://www.autoweek.nl/autoreview/27831/...
EGR klep (zwaar) vervuild waardoor de auto ging schokken op constante snelheid. bekend probleem bij diesels in het algemeen. EGR klep verwijderd en gereinigd daarna terug geplaatst maar de stekker eraf gelaten. dit zorgt dat de EGR klep niet meer werkt. dit geeft geen storingen (wellicht bij andere auto's wel) en heeft geen nadelige effecten op de werking vd motor (eerder positief) of op de prestaties.Probleem is hierdoor opgelost.
Is dat misschien een goede optie?(maar dan zonder het deel dat gaat over het reinigen want ik krijg hem tot dusver niet los)
Groet Hilko
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar