We hebben hier een 2.0D met een stijgend oliepeil.Injectoren zijn getest,en goed.Druksensor roetfilter reeds vervangen.Ook de egr is vervangen,vreemde is dat deze heel even werkt,en er dan na een paar minuten mee stopt.Er worden geen foutcodes opgeslagen.Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Joep,
Er staan al verschillende topics met dit onderwerp, ook recente. Stijgend oliepeil kan door nog 2 factoren stijgen: te vaak regeneren roetfilter, of de brandstofpomp. Teveel regeneren kan je op zich ook terugzien in een relatief hoog verbruik, ook op de meter.
Klopt,ik had al een en ander doorgelezen.Vraag blijft waarom wil hij zo vaak regeneren?terwijl de druk in het roetfilter binnen de marges ligt.En zorgt dit ook voor een niet correct werkende egr
Het filter kan inmiddels te ver verstopt zijn. Hierdoor is regenereren niet meer voldoende en zit ie binnen no-time weer te ver dicht, waardoor ie zeer snel weer gaat regenereren. Door de EGR gaan overigens ongefilterde uitlaatgassen, hierdoor vervuilen deze sterk. Tijdens regenereren wordt de EGR niet gebruikt als ik me niet vergis.
Moderne diesels vereisen inmiddels een aardig niveau van expertise en testequipment, mocht je er niet uitkomen is een dieselspecialist meestal de beste oplossing.
Heb al een paar keer mee gemaakt dat de motor op gekke tijden gaat regenereren.( onder 80 km per uur) en dat auto dan stationair viel en vast liep. (3 keer gehad) Weet zeker dat hij niet op olie is gaan lopen.
Heb hier bij ook altijd lopen speculeren wat het kan zijn. Vaak na inbouwen andere motor merk je er niks meer aan.
We hebben nu de roetfilter teller gereset,voorlopig blijft de egr ook werken.We wachten even af wat er tijdens een goeie proefrit gebeurd.
[quote=SciroccoGT]Heb al een paar keer mee gemaakt dat de motor op gekke tijden gaat regenereren.( onder 80 km per uur)[/quote]
Dat is niet abnormaal hoor.
Bij warme motor en in deellastbereik begint de regeneratie, indien nodig.
[quote]en dat auto dan stationair viel en vast liep.[/quote]
Da's wel minder :(
Al resultaat van de proefrit ?
(Heb hier ook constant hoog oliepeil, en voortdurende regeneraties - elke 150-200 km)
12 jaar
Zo te lezen mag ik blij zijn nog 2.0D te hebben zonder roetfilter...
Voorlopig heb ik de auto niet meer terug gezien.de defecte egr was waarschijnlijk 1 van de oorzaken,na een software update klaagde de klant al over het toenemende verbruik,wat achteraf logisch is door de voortdurende regeneratiepogingen.Na het resetten van de roetfilter teller lijkt alles voorlopig goed te gaan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar