close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V50: Te vaak regenereren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo,

Heren monteurs graag uw hulp !
We hebben hier een volvo v50 2.0 Diesel staan met het volgende probleem,
De auto is binnengekomen met een stukgelopen motor.de motor is op hol geslagen.Oorzaak was een teveel aan olie in het blok.
Andere motor gemonteerd en de motor loopt weer als een zonnetje.Het probleem is alleen niet verholpen.De motor blijft een hoog brandstofverbruik hebben en het oliepijl stijgt alweer.Bij navraag blijkt dat de motor regenereerd,en dit veel te vaak.de auto is naar de dealer geweest wat erg veel geld heeft gekost en weinig heeft opgeleverd.als het goed is heeft hij een update gehad en inmiddels zijn ook alle foutcodes eruit.
Additief is op pijl en geresset en de roetfilter is vervangen.
Wie o wie weet wat te doen

Geplaatst door

totaal1 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt de verstuivers van de oude motor niet overgezet?
Als je een compleet andere motor hebt gemonteerd dan zal het probleem misschien toch in veroudering van de software van de motor (ecm) kunnen zitten. Hier is een schrijver van geweest.

Herman BMW 0
badge

12 jaar

De huidige diesels is een aardig specialisme aan het worden. Indien het oliepeil steigt komt er diesel in de olie. Dit kan door te vaak regenereren, maar aangezien het roetfilter net vervangen is, zou de oorzaak ook elders kunnen liggen. De brandstof zou kunnen lekken, dat zie je niet aan de buitenkant, maar je oliepeil steigt wel.

Heeft de auto een hoog verbruik? Zo ja, is dit zichtbaar op de verbruiksmeter?

Wauter 0
badge

12 jaar

Eerst hebben we de bestaande verstuivers uit de 'nieuwe'motor gebruikt en daarna nieuwe verstuivers gemonteerd.geen verschil.
Op de verbruiksmeter in de auto is precies te zienwat er gebeurt.zolang het verbruik bij erg rustig rijden op 5.5 liter op 100km zit gaat het goed.
meestal voel je een klein schokje waarna hij naar een verbruik van 8 a 9 liter per 100 km gaat !
De auto is al meerdere keren naar de dealer geweest en men zegt dat er al een update is uitgevoerd.
ik heb al gedacht aan bijvoorbeeld inwendige lekkage van de pomp(zijkant cilinderkop)maar dan zou het verbruik constant hoger moeten zijn.

totaal1 0
badge

12 jaar

Diesels zijn redelijk gecompliceerd en vereisen echt een specialisme, waar vaak ook de merkdealer niet uitkomt, Ik zou met de auto naar een dieselspecislist gaan, vanuit Smilde bekeken is DCN te Drachten een goede. Deze zijn ook dealer van VDO (producent van het systeem wat op de auto zit).

Wauter 0
badge

12 jaar

Hoe is het afgelopen met deze auto? Probleem reeds gevonden/ opgelost?
Wij hebben ook een v50 met gelijke klachten, peil stijgt 1 cm op 3000 km.

Tom Schottman 0
badge

12 jaar

Hallo Allen
In de Volvo rubriek particulieren staat ook mijn (Gerard1967) stukje van de Volvo v50 D met hetzelfde probleem en uiteindelijke oplossing. Ben er blij mee

Gerard1967 0

12 jaar

Bizar dat blijkbaar heel wat Volvo dealers dit probleem niet onderkennen en kunnen oplossen ...

V50D 0

12 jaar

En dan al die onzinninige en onnodige dure reparatie en vervangingen..
Zelfs die vrouw van de desbetreffende afdeling van VOlvo Nederland vertelde mij dat het wel aanlekkende injectoren en brandstofpomp kon liggen. Logische redenen genoeg om dat uit te kunnen sluiten maar ze stellen het graag voor.... Kassa !

Gerard1967 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.