Tijdens vakantie naar Z.frankrijk met 1500kg zware caravan emissie storing [ roetfilter/katalysator icoon links boven op scherm] Toch wel even schrikken! zie foto
Bij hellingen en dalingen gemiddeld 5 a 6 % op de " peage " in 5 de versnelling .Bij 90 km/u is het toerental ongeveer 1900.t/m
Op de heenreis 3 keer deze storing gehad en de storing met eenvoudige hand scanner Icarsoft gewist. In Z.frankrijk 2 bussen Facom FAP reiniger gekocht. zie foto
Bij volle tank 1 bus Facom bij diesel gevoegd en met solo auto de auto in bergachtig terrein behoorlijk met 3000 t/m warm "gestookt",daarna met halve tank nog een halve bus Facom toegelicht.
Uiteraard heb ik het olieniveau ieder keer gecontroleerd en de trekkracht is uitstekend
Op de terugreis heb ik veel in de 4- de versnelling gereden ook weer over de "peage" en is storing niet meer teruggekomen .Bij 90 km/u is het toerental circa 2400 t/m.
In eerste instantie dacht ik ,na overleg met mijn dealer,dat de drukverschil sensor moest worden vervangen of nog erger de katalysator/roetfilter.[ dure grap]
Huidige km stand 180.000km.
Graag uw advies wat ik verder zou moeten doen .
BVD.
mart
nb.foto toegevoegd screen scanner met aanduiding ECM-P245300
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij moest aan het werk , roetfilter zal redelijk vervuild zijn geweest , en door de hogere druk , zal de sensor daar waarschijnlijk op gereageerd hebben , foutcodes heb je niet meer ?
Door de toevoeging en het "schoonbranden" zal het filter nu weer schoner zijn , de terugweg vertelde je dat al.
Als er nu geen problemen meer zijn , lekker doorrijden.
Tot op heden is de storing niet meer teruggekomen
mart.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC60 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar