Hoi allemaal
Ik heb sinds 6 maanden een V40 op LPG G3 installatie. Al heel snel heb ik de kop moeten reviseren omdat al heel snel duidelijk was dat dat na 270.000 km erg nodig was. Dat hadden we bij de koop al ingecalculeerd !!. De revisie hebben we zelf uitgevoerd door middel van een ruilkop.
Nu rijd hij weer als een zonnetje, maar bij stationair toerental trilt de motor heel erg. Soms is het wat erger dan anders, en soms is het bijna niet merkbaar. Ik heb het idee dat als het warmer weer is dat het trillen bijna ophoudt ( maarja, het is nog niet zo warm geweest )
Ik ben er 100% van overtuigd dat ik de goede revisiekop heb mede omdat het revisiebedrijf de koppen naast elkaar heeft gelegden alles hebben vergeleken.
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met het ontstekingstijdstip, of de stand van de nokkenas.
Komt dit verhaal iemand bekend voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de distributieriem niet goed staat,of eigenlijk weet ik dat bijna zeker!
Mail anders maar even!
Ik kan hem ook voor je uitlezen eventueel...
Als de distributie verkeerd staat, merk je dat met rijden ook wel. Ontstekingstijdstio wordt bij deze auto's toch electronisch geregeld?
Met een variabele nokkenas verstelling ??????
@ Ramon, variabele nokkenas verstelling ?????? in 1998 ???????
Dat heb ik over het hoofd gezien het bouwjaar,nee,dat kan inderdaad niet.
Maar wil niet zeggen dat hij geen tandje fout kan staan.
Hoi
Wow! snelle reacties, te gek.....
Het is altijd een heel gedoe om de "tandjes" goed te krijgen, volgens ons staan ze goed, Gleufjes netjes op een rij, Merktekens precies waar ze moeten zijn, MAAR we zagen wel dat er nog een fijnafstelling zit. De nokkenas iss een klein beetje te verdraaien t.o.v de tandwielen ( als ik ze zo mag noemen). Misschien dat die toch iets verdraaid zijn.
Hoe stel je dat ( zelf ) goed? waar moet je dan op letten.
PS
Ramon
"Ik kan hem ook voor je uitlezen eventueel..."
Hoe doe je dat??
18 jaar
Eric, de in- en uitlaatnokkenas niet omgewisseld ??
Trilt hij op benzine en gas ??
Compressie gemeten ??
-Compressie is OK,
-Trilt op zowel benzine als Gas, maakt geen verschil uit.
In en uitlaat nokkenas, omgewisseld?? Kan dat?.
18 jaar
die nokkenastandwielen moet je precies afstellen met de drie boutjes die er in zitten!
om dat te kunnen doen heb je een kaliber nodig die in de nokkenas gleuven valt.
Die zitten aan de stuurkant van de auto,waar die afsluitdop zit.
Krukas op merkteken,kaliber goed plaatsen,de drie boutjes oplossen,
als dat goed staat allemaal kun je de drie boutjes weer vast zetten.
Succes...
Hoi Joey
Daar dachten we eerst ook aan, maar het is direct na de revisie begonnen. Daarvoor kon je er een glas water opzetten, en dan zag je geen rimpeltje ( bij wijze van spreken) :-).
De motor draait nu 800-900 tpm, als ik iets meer gas geef is het trillen er nog steeds, maar doordat de auto minder resoneerd voel je het minder. Pas bij de 1500-1800 toeren is het helemaal weg.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar