hallo,
Volgens de Volvo-dealer zijn de spoorstangen en de reactiestang van onze volvo aan vervanging toe. Kan iemand mij zeggen of dit probleem vaker voorkomt? De auto heeft inmiddels 135.000 km gelopen. Overigens zijn de remschijven schijnbaar ook aan vervanging toe volgens de dealer. Wij hebben nml. nog bovag
garantie op de auto en de garage waar wij hem kochten staat er sceptisch tegenover en melde ons per telefoon, het zullen wel de rubbers zijn want die dealer wil ook alleen maar extra geld binnen slepen. Dat lijkt me overigens wel sterk omdat we voor aanvang van de beurt duidelijk hadden gezegt dat wij nog bovag garantie bij een andere garage hadden. dan zouden het wel sukkels zijn om te gaan liegen toch?? Maar we moeten dus over enkele weken naar die bovag garage toe en dan zou hij kijken wat er aan de hand is. Dus wie heeft er voor mij nog tips om zelf te kunnen bepalen welke delen er kapot zijn? Welke klachten krijg je daar dan bij? Mijn collega wil er ook wel naar kijken maar die is weer niet gespecialiseerd in volvo en werkt ook niet gratis natuurlijk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom ben je naar de volvo dealer gegaan?.
Zijn er problemen met de auto?.
Waarom ga je niet naar die garage waar je hem gekocht hebt?.
Je hebt toch garantie?.
Die moet het oplossen, of zie ik iets over het hoofd.
Bovaggarantie geld niet voor die delen die aan normale slijtage onderhevig zijn. ( remmen, banden enz.)
Of je had je auto voor de aankoop moeten laten keuren door een onafhankelijk keuringsinstantie (DEKRA bijv.)
Primera p11: de garage waar we hem gekocht hebben is niet bij de deur en je kan tegen het einde van de garantie natuurlijk beter naar een ander gaan dan diegene waar je hem gekocht hebt. Hij kan nml. juist mankementen verzwijgen om dit niet te hoeven betalen. Ten tweede moest de auto een beurt en die wilden wij eens bij de echte volvo dealer laten uitvoeren, meteen een goede test of het een fijne dealer is. Deze zit overigens op 5 minuten rijden en die andere garage is eerder een uur rijden en is geen volvo dealer en daar zijn wij verder niet bekend mee, we hebben de auto daar enkel gekocht met een overigens volledig ingevuld onderhoudsboekje met volvo dealerstempels, NAP etc. Ik heb zelfs nog contact gehad met de volvo dealer die de auto daarvoor in onderhoud had gehad.
Volvo-Specialist: Praat me niet van de Dekra want daar hebben wij jaren geleden mee te maken gehad en het was waardeloos! Zelf het verkeerde type auto stond vermeld en ruitenwissers waren kuisversleten maar zgn tip top in orde en meer dingen die de dekra dus helemaal niet had opgemerkt.
Maar ik heb dus nog helemaal geen antwoorden op mijn vragen eigenlijk........ Ik wil weten of het om enkel losse rubbers kan gaan ofdat er inderdaad complete stangen vervangen moeten worden??? Want rubbers vallen waarschijnlijk toch niet onder de garantie maar misschien die stangen wel als deze inderdaad vervangen dienen te worden. Kijk waar het om gaat is gewoon ik ken geen van deze garages goed en weet dus niet of zij betrouwbaar zijn! En kom niet met goed van vertrouwen verhalen aan want ik heb zelf bij 2 verschillende merk-dealers gewerkt waarvan ik de ene nog steeds de hemel in zou prijzen als het bedrijf niet had besloten te stoppen (ouwe knakkers weet je wel met pensioen/rentenieren) was een geweldig/eerlijk/gewoonweg goede garage. Zo maak ik ook een hoop laaielichters mee hoor. En wel of geen dealer zegt ook niets je moet het zelf gewoon ontdekken of een garage goed is.
18 jaar
Vertrouw je überhaupt wel mensen? Als je de auto van een bepaalde garage koopt, moet je daar ook zijn voor op of aanmerkingen. Het is natuurlijk begrijpelijk dat de ene zo weinig mogelijk en de nieuwe ze veel mogelijk wil doen aan je auto. Maar dat had je zelf allang in de gaten. Toen je de auto hebt aangeschaft vond je het niet erg om de auto ver te halen. Daar had je waarschijnlijk wel een reden voor. Waarom dan nu niet daarnaar toe? Je moet de mensen ook een kans geven dutchmadonna!
Sytze
volgens mij wordt hier een spijker op z'n kop geslagen!
paul,
Wat je van ver haalt is lekker, zegt het spreekwoord. "Maar is het ook altijd goedkoper? " antwoordde mijn grootvader dan altijd.... Dutchmadonna weet DAAR inmiddels het antwoord op.....
18 jaar
Simpel, Deze auto een 115 pk versie (2e hands) en enkele leuke opties was hier in de wijde omtrek dus mooi niet te koop!! Vandaar dat wij het verder van huis moesten gaan zoeken!!! Hier waren alleen maar 102 pks te koop of 115 pk met veel te veel kilometers op de teller. Dus via internet kwamen we uiteindelijk wel de gewenste auto tegen vandaar.........
En wat betreft vertrouwen, telkens zegt men ach je moet de mensen ook vertrouwen, nou ammehoela, telkens als ik dat probeerde werd ik mooi belazerd dus ik ben nogal achterdochtig geworden.............
Enne die volvo was duizenden euros goedkoper dan een andere die ook verder van huis te koop stond met veel meer op de teller en minder opties. Dus op zich kunnen we er nog voor aardig wat euros aan vertimmeren voordat het een duurkoop gaat worden hoor.
Maarre jullie kunnen net als ik leuke verhalen op dit forum zetten maar intussen heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen..................................Ik wil weten of het om enkel losse rubbers kan gaan ofdat er inderdaad complete stangen vervangen moeten worden??? En wat voor gedrag de auto vertoont als deze onderdelen stuk zijn???? graag wat tips/uitleg
18 jaar
Over welke reactiestangen gaat het ??
Spoorstangen kun je alleen vernieuwen.
Van sommige reactiestangen kun je de rubber/bus vernieuwen , andere reactiestangen moet je compleet vernieuwen.
Rijgedrag: het ligt er aan welke onderdelen hoever versleten zijn.
En bij een beurt word altijd tot de volgende beurt vooruit gekeken !!
Hoe duur zou de totale reparatie zijn ( inclusief grote beurt )
Ik ben niet echt een techneut maar het zou over de achterzijde gaan. Verder moeten rondom nieuwe remschijven. Dit alles is geconstateerd bij het uitvoeren van een kleine beurt. De kosten van de beurt weet ik nog niet precies want de werkplaatsreceptionist was afwezig dus de rekening zou men opsturen. Mijn man dacht begrepen te hebben dat de rekening voor de kleine beurt wel tegen de 400 euro zou gaan lopen? Vindt ik nogal prijzig maar ja ik kom zelf uit het fiat wereldje en als laatste bij ford gewerkt en tja fiat was nooit zo duur als de ford dus volvo moet zeker nog duurder wezen. De remschijven moesten geloof ik iets van 165 euro kosten, zal wel de prijs van onderdelen alleen zijn zeker? En de stangen ik dacht dat mijn man het over 330 euro had maar dat weet ik ook niet zeker hoor. We laten deze onderdelen toch niet bij de dealer vervangen, ik heb nml. een zeer kundig oud collega die inmiddels zijn eigen autogarage bezit waar ik verder voor dure reparaties naar toe ga. (m.u.v. electronische problemen enzo want daar kun je waarschijnlijk beter bij de volvo dealer terecht omdat deze de juiste apparatuur en ervaring/kennis in huis hebben die mijn oud collega qua merk dan waarschijnlijk weer mist. Maar het is gewoon goedkoper (universele garage) en de beste man sleutelt toch al wel een jaartje of 35 aan auto's en ik vertrouw hem blindelings met onze auto's.
Maar misschien dat we een deel via de garantie kunnen krijgen. Dat zullen we pas over enkele weken weten omdat de garage waar de auto is gekocht nog geen tijd had.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar