close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo C70: Foutcode P0026

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: B5244S4, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 125

Af en toe foutcode p0026
Waarom gaat het lampje weer uit?
Waar kan ik het beste beginnen?
Motor smoort en weinig power
Stottert beetje
Verder prima bij hogere snelheden

Geplaatst door

TheoO (0)
badge

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze foutcode komt van de solonoid van de nokkenasversteller. Schone olie? Wat heeft hij gelopen? Kan zijn dat het simpelweg de solonoid zelf is die slecht is. De nokkenasversteller komt dan niet goed terug doordat de oliedruk niet weg kan. Kan ook zijn dat je motor vervuilt is en je carterontluchting olieafscheider ver dicht zit. Komt vaker voor bij volvo's die boven de 250000km gelopen hebben en waarvan de olieafscheider nog niet vervangen is.

Ruud10657 0
badge

8 jaar

Bedankt voor je bericht
Hij heeft 230k gelopen
Bij een niet goed werkende
Carterontluchting zuigt de motor toch een vacuüm of niet? Dat doet ie niet
Wel minder vermogen en een smorend geluid
De solenoid kan ik vervangen Voor een andere maar daar zit een driepolig stekkertje aan en de oude 2 polig.....;-(

Dank je?

TheoO 0
badge

8 jaar

Klopt, er zijn twee typen ;). Als je hem op de sloop hebt gehaald, had je de stekker ook mee moeten nemen. Anders gewoon de juiste halen.
Bij overdruk in je carter, de olievuldop los draaien en op zijn plek laten zitten. Motor starten, gaat hij staan dansen heb je overdruk. blijft hij netjes los liggen , zit je olieafscheider waarschijnlijk niet dicht.
Ik zou hem echter met deze km stand preventief een keer vernieuwen. Nodig: inlaatpakkingen, olieafscheider, twee korte slangen met klemmen. De lange kunststofbuis is niet perse nodig.
De onderste spruitstukbouten alleen oplossen, de bovenste verwijderen. Het spruitstuk schuif je van de onderste boutjes af. Ook de steun onder het spruitstuk bij de starter losmaken en de brandstofleiding loskoppelen.

Ruud10657 0
badge

8 jaar

Nog gelukt? Als je de volvo code hebt, kan ik in vida wel even voor je kijken.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.