Vandaag kreeg ik een telefoontje van de (niet merk) garage dat het vervangen van de fuseekogel van mijn Volvo S60 2x 2 uur in beslag zou nemen. Op internet wordt het karwei met een fuseetrekker aangeduidt als 'een fluitje van een cent'.
Nu blijkt dat er bij het demonteren een as gebroken is. Het zou gaan om een Tisee-as?
Ik ken de term niet en kan er ook niet over vinden op internet. Kan iemand mij svp vertellen hoe zo iets kan gebeuren?
Alvast bedankt.
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is ook een fluitje van een cent alleen er zit een gevaarlijke homokneet in.
Tisee as ken ik ook niet. Wat er gebeurt is in mijn opinie de binneste homokneet is uit elkaar getrokken dat is menige volvo monteur al overkomen. De binneste homokneet komt vrij snel uit elkaar als je dan de boel weer in elkaar zet past het gewoon. Als je gaat rijden dan klapt de as uit elkaar. Vaak kun je het in elkaar zetten met behulp van een nieuwe hoes soms moet er een nieuwe as onder. Het in elkaar zetten van de binneste homokneet is een tijdrovende en gefrustreerd karweitje.
Je zult nu zeggen hoe kan dat als die binneste homokneet uit elkaar wordt getrokken dat het een monteur niet opvalt. De binneste homokneet is een ring met een aantal kogels als een kogel er uit schiet doordat de as iets te schuin gehouden wordt merk je niks.
Fuseekogels vernieuwen 2 X 2 uur ???, 2 X 1/2 uur ..... als het tegenzit !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar