Volvo S60: Nieuwe verstuivers D5?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 D5

Mijn S60 (2003) 2.4 5D slaat slecht aan. Volgens de dealer zijn de verstuivers versleten. Ik vind dat erg vreemd na 140 000 km. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is het ervangen door revisieverstuivers een oplossing? Groet, Pierre

S60pierre

Geplaatst door S60pierre (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit is een voorkomend probleem. Ik weet niet precies waar het knikpunt ligt maar tot een bepaald type mogen ze bij de dealer alleen vervangen die defect zijn en misschien valt het ook nog onder een coulance regeling.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

Volgens mij valt hij in de verlengde garantie en word er nog een gedeelte vergoed, en misschien wel alles !!!

Geer3469 (0), 17 jaar geleden

en wat was nu de oplossing ??

Koos van der Veer (0), 17 jaar geleden

Beste mensen,

Onze auto een S80 D5, 2002, 170.000km startte niet vanochtend.

De garage vertelde later dat de verstuivers (Bosch) vervangen moesten worden, deze lekte teveel. 235 euro per stuk! Gelukkig wordt er nog 50% coulance gerekend, desalniettemin toch een rekening van bijna 1000 euro.

Weet iemand of dit vaker voorkomt? Ik vind het wel heel erg snel dat bij zo'n lage km stand de verstuivers vervangen moeten worden!

Het liefste zou ik het helemaal vergoed willen hebben, maar hoe pak je dat aan? Volvo staat voor degelijkheid, niet voor elke drie jaar je verstuivers vervangen a 1000 euro.

Graag hoor ik van iemand!

Groeten.

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wees blij dat je nog een vergoeding gekregen hebt er zijn genoeg merken waar je niets meer krijgt bij die kilometerstand en bouwjaar.

De nieuwe verstuivers hebben er geen last meer van ze zijn door Bosch door ontwikkeld

Geer3469 (0), 17 jaar geleden

vind het toch een grove fout van bosch dat ze bij 170000km hier al last van hebben !!

wat voor verstuivers zitten er in de 2.5 tdi van audi (140 pk)? lijkt mij ook bosch maar hopelijk niet hetzelfde type als in de D5 motoren !!

wij hebben een s80 2.5D van okt '99 met sinds deze week 3 ton erop...wat is bij deze verstuivers de theoretische looptijd ?

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik heb ze al vervangen bij veel lagere km standen.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Ramon9285]ik heb ze al vervangen bij veel lagere km standen.[/quote]
Ik ook !!!

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Geer3469]wij hebben een s80 2.5D van okt '99 met sinds deze week 3 ton erop...wat is bij deze verstuivers de theoretische looptijd ?[/quote]
Die gaan (bijna) niet kapot !!

Koos van der Veer (0), 17 jaar geleden

Dus het ligt aan het type verstuiver? De auto heeft 2 maanden geleden een grote beurt gehad, had het toen niet aan het licht kunnen komen via het diagnosesysteem?

Waarom gaan deze verstuivers wel kapot bij ong. 150.000km en die van een 2.5D of wat dan ook voor diesel pas bij drie ton?

Groeten Koos.

Geer3469 (0), 17 jaar geleden

Koos, ik ben niet van plan om mijn verstuivers te vervangen hoor, ik hoop dat ze nog ff meegaan !!

wel zonde dat die eerste versies dan zo snel kapot gaan, heb je een DIJK van een motor zitten er klote verstuivers in....tis ook altijd wat ;)

D5 is common-rail natuurlijk ik heb een oude TDI...

denk dat het iets met de druk te maken heeft die Bosch toendertijd nog niet goed aankon of is het iets anders specialisten ??

Maar in mijn TDI zitten ook verstuivers van Bosch ?

Koos van der Veer (0), 17 jaar geleden

Het is inderdaad jammer dat deze zo snel kapot gaan!

Ik heb toevallig net een reactie over de mail van de diesel specialist Buchli Harderwijk: Hij zegt dat de theoretische levensduur ongeveer 2000 uur (140.000km) is. Maar het heeft natuurlijk ook te maken met de rijstijl en brandstofkwaliteit etc. etc. Vergeleken daarbij is mijn 170.000km wel netjes.

Verder blijf ik met een paar vragen zitten:

De D5 is common rail; waarom gaan die verstuivers minder lang mee? (vergeleken met bijv. een 2.5D, waar de verstuivers bijna niet kapot gaan)

Soms hoor je dat er maar 1 stuk is. Waarom moeten dan bij Commonrail (of waar het ook aan ligt) alle 5 de verstuivers vervangen worden?

Hoe zit het met reviseren van deze verstuivers?

Wat zijn de onderdeelprijzen: Niew? Gereviseerd? Andere opties?

Groeten Koos.

Geer3469 (0), 17 jaar geleden

lijkt mij dat bosch gewoon een foute serie heeft gemaakt...

verder lijkt het mij dat ze alle 5 vervangen moeten worden omdat alles precies gelijk moet zijn ( waardes en druk etc) maar ben hier geen expert in dus ramon e.a. zullen je dat veel beter kunnen uitleggen.

ik denk dat revisie verstuivers beter zijn dan nieuwe, dat is bij turbo's ook zo.

TDI verstuivers maakt Bosch al zo lang dat ze hier wel routine in hebben lijkt me...misschien dat bij de volvo motoren een nieuw type is gebruikt ??

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

heer koos vd veer.
mijn mailtje nog ontvangen?
Het verschil tussen de oude verstuivers en de nieuwere versie is,dat bij de nieuwere versie er een stukje electronica in verwerkt zit en bij de oude niet,die werken puur mechanisch,s.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Ramon9285]Het verschil tussen de oude verstuivers en de nieuwere versie is,dat bij de nieuwere versie er een stukje electronica in verwerkt zit en bij de oude niet,die werken puur mechanisch,s.[/quote]
En met veel hogere drukken werken (stationair +/- 350 bar).

Als je lekkage op de retour van de verstuivers hebt kan de brandstofpomp de hoge druk niet meer opbrengen (te weinig overcapaciteit) en krijgt de motor te weinig brandstof om (goed) te starten.

martin s60 D5 (0), 15 jaar geleden

Ik heb vandaag mijn s60 D5 laten uit lezen omdat hij steeds slechter starte met een koude motor terwijl de gloei spiralen net vervangen waren.
De diagnose luide 1erg lekkende verstuiver en de andere vier komen er ook aan.
Kosten 250 euro per stuk plus arbeids loon en nog nog 5 nieuwe hoge druk leidingen.
Schijnt te moeten,kosten rond de 2000 euro.
Mijn vraag Kan ik ze ook door een ander bedrijf er in laten zetten of moeten die dingen ook ingelezen worden?

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Jan,

Maak even een nieuwe topic aan voor deze vraag, nu stel je een vraag in een bestaande topic uit 2006.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.