auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V50: Geen power en onregelmatig stationair

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Hallo allemaal
Sinds afgelopen zondag eigenaar geworden van een volvo v50 2.0d rijd perfect . Maar helaas sinds dinsdag ochtend . Met koude moter loopt de moter best wel haperend stationair. En heeft de auto met optrekken heel veel problemen om weg te gaan . Onder de 2000 toeren doet ie helemaal niks . Daarboven volop power . Nu heb ik hem even aan de computer gehad en geeft hij p3500 aan en p0113 . Weet iemand misschien wat het kan wezen? Nog nooit verder volvo gereden dacht eens klasse rijden maar de lol is er zo wel wat af haha alvast bedankt mvg Theo Smit

Geplaatst door

Theo smit (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0113 is Inlaatlucht temperatuur sensor, signaal te hoog
P3500 ken ik niet. Die is ook nu nog officieel niet gebruikt en gereserveerd voor de toekomst.

Waar mee lees je deze codes uit (merk, type scanner of software)?
Gaf jouw uitleesapparaat geen omschrijving voor die P3500?

oldford 0
badge

5 jaar

Hallo het merk van de scanner weet ik zo niet . Die was van een buurman . Hij gaat zaterdag bij de garage aan een snap on kast

Theo smit 0

5 jaar

Hi Theo,

Wij zijn ook heel blij met onze V50 2.0D (Business Edition II uit 2006+245K) en hadden zondag jl. toevallig ineens een soortgelijk euvel, na een melding: motor systeem onderhoud vereist. Het vermogen was ineens weg,op 170 km afstand vanaf thuis.

Bij het vervangen van het luchtfilter (½ jr geleden) had m'n zoon de boel weer aangesloten, maar omdat hij het demonteren niet zelf had gedaan, heeft hij 'een' stekkertje gemist. Omdat deze stekker bij het luchtfilter los zat, zo bleek achteraf, was de auto niet vooruit te branden, want per versnelling beperkt vermogen en niet harder dan 50 à 60/h (?!!!) Motor uit, systemen nagelopen, stekkertje gevonden (!) aangesloten met daarna dus weer de vertrouwde Powerrr.

Zondag jl. dus tijdens het rijden geen power beschikbaar en niet harder dan 90-100 km/u. Hmm (?) bekend euvel (!) dus: motor uit gezet, stekkertje #luchtmassameter vh luchtfilter eraf (deze zat wel goed vast) en weer erop gezet. Meteen na het starten was er met gas geven weer een goed toerental beschikbaar!

Aansluitend op de Autobahn gedurende een uurtje 160-180 gereden, meteen de boel flink aangespoord (ook de 200+ aangetikt : -) en dat was genieten!!! En passant een V60 D4 (met blauw plaatje ;) er uit getrokken, tenminste.., hij kwam niet dichterbij ;-)

Het verbruik is doorgaans 5,7/100km en we gaan weer richting 5,5 of nog wat minder, want ja mijn vriendin houdt van zuinig/rustig rijden en het record staat op 5.2 maar dan wordt er wel errug rustig mee gereden. We kregen 'm met 6.5/100km, de auto laat zich erg graag aansporen, maar dat doen we niet en daardoor kan er best heel zuinig gereden worden. Als je goed voor je auto zorgt, dan zorgt hij/zij goed voor jou, dus doen wij regelmatig (zelf) onderhoud.

Kortom, het is ontzettend fijne reiswagen met een zeer mooi lijnenspel!!!

Jim2.0D 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.