Goedendag beste,
Sinds kort in het bezit van een mooie XC90
Rijd perfect alleen zit ik met een dingetje.
Bij veel gas geven stijgt de temp naar het rode gebied
Boven de 100 ook
Het koelvloeistof reservoir spuit er koelvloeistof uit de dop
De kachel blijft ijskoud (bij warme temp van de motor)
Als ik op de cruise 100km/u rijd dan blijft de temp normaal
Ik heb een afstand gereden van 150km met een snelheid van 100km/u
geen problemen.
Geen vermogen verlies
Geen witte rook uit de uitlaat
Distributie riem is 50.000 km terug vervangen
Heeft iemand hier ervaring mee of onlangs ook zoiets gehad ?
Mvgr,
Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Daalt het niveau van de koelvloeistof aanzienlijk? Controleer eens of de motor geen druk opbouwt in het koelsysteem.
Hoi Bas,
Het koevloeistof daalt inderdaad aanzienlijk dat geeft de computer ook aan.
maar het wordt eruit gespoten bij het reservoir.
Ik heb inmiddels een nieuw reservoir gekocht die wil ik vanavond in gaan bouwen.
De slangen worden niet hard of worden geen ballonnen
Geen luchtbelletjes in het reservoir tijdens een draaiende motor.
7 jaar
Als ik jou was zal ik wel het koelsysteem afpersen op (interne) lekkage(s). Dit om uit te sluiten dat de motor geen druk opbouwt in het koelsysteem waardoor extreme overdruk kan ontstaan.
7 jaar
Slaat de radiateurfan wel aan?
Dit kan aan de koelvloeistof temperatuur sensor liggen...
@Bas
Het afpersen is dat zelf te doen met een compressor of is dit alleen mogelijk bij een garage?
@Hans
Ja de radiateur fan slaat aan en gaat echt tekeer wat ik niet gewend ben bij andere wagens.
hij draaid echt hard rond.
7 jaar
Afpersen wordt gedaan met een speciale handpomp. Deze wordt op de dop van het reservoir geschroefd en vervolgens het systeem op druk gebracht. Menig autogarage heeft dit stuk gereedschap wel, en kost relatief weinig tijd.
7 jaar
Hoi Allen,
Het probleem is opgelost
eerst laten afpersen geen koppakking lek
koelvloeistof circuit had geen druk verlies
Eenmaal de waterpomp eruit bleek dat de pomp geen schoepen meer had die lagen los erbij.
Tip bij monteren
Waterpomp van onder bij het vliegwiel erin
Met de schoepen naar je toe (tandwiel naar de motorzijde toe)
Daarna Verticaal draaien.
Dat scheelt een hoop ergenis anders gaat hij er in geen mogelijkheid in.
Gebruik bij de pakking een beetje zuurvrij vasaline zodat de pakking van de waterpomp blijft plakken
niet overdreven veel maar net genoeg om te laten plakken.
Bedankt voor het meedenken
En ik wil iedereen bedanken.
De auto kan weer normaal rijden!
7 jaar
Mooi zo, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar