Allen
Heb een geruime tijd een probleem dat ik zowel met koude als warme motor echt heel lang moet starten vooraleer de auto start.Auto heeft al aan verschillende computers gehangen maar tot op heden heeft niemand niets gevonden. week bij volvo dealer binnengeweest en eveneens niets gevonden?Hebben een nieuwe accu gezet maar probleem is hiermee niet opgelost.Betreft Volvo V40 85Kw 115Pk 2002 425000Km.Eenmaal de auto gestart is rijd hij perfect
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand...startmotor draair redelijk goed rond,maar zou het kunnen dat deze toch ergens aant verslijten is en teveel stroom wegzuigt en de juist rpm niet haalt om te starten...
Had de Volvo dealer dit dan niet kunnen constateren als hij daar een week heeft gestaan ?
Hebben ze brandstofdruk gemeten , verstuivers getest , compressie gemeten , gloeisysteem gecontroleerd , lucht in het systeem , brandstof retour gemeten enz.
ze hebben alles nagekeken en niks gevonden,nieuwe batterij gestoken.Eerste maand start hij redelijk maar nog niet echt goed.vermoed dat ik momenteel iets kortere afstande rijd de batterij iets minder oplaad en zodoende startoerentel iets lager is.du ikzelf denk starter die aant verlijten is..auto heeft 425000 km met eerste starter
6 jaar
vesrstuivers -gloiebougies-lucht in brandstof ....waren bij dealer oke,auto rijd zeer goed eenmaal hij gestart is
6 jaar
Egr-klep die misschien af en toe niet volledig afsluit. ( door vervuiling )
Meestal wel een storingscode aanwezig.
Gasklep blijft niet "hangen" in gesloten toestand?
Deze werkt met een vacuümdoos en is nodig voor het afzetten van de motor.
Brandstofregelklep op je common rail pomp laat voldoende brandstof door?
Eventueel als het probleem zich voordoet stekker eraf halen dan wordt als het goed is deze volledig open gezet.
Egr klep is volledig zuiver.Gekke is als de auto eenmaal gestart is deze echt perfect rijd.enkel het starten duurt lang.Als ik verre afstand rijd start hij nadien beter.zou het misschien aan de starter kunnen ligen dat deze teveel stroom trekt.
6 jaar
heb juist iets verdere afstand gereden en start telkens rdelijk goed,zit echt geen constante lijn in.Zal de starter ne zoveel km maar preventief vervangen denk ik
6 jaar
Starter vervangen heeft m.i. geen enkele zin want die wordt enkel bij het starten gebruikt en gebruikt maar even een hoge startstroom van de accu en na een lange rit is de accu volledig geladen dus kan die hogere startstroom ook beter aan. Een accu met een hogere capaciteit plaatsen kan een optie zijn want de gloeicyclus trekt ook een boel stroom uit de accu en dat gaat van de hoge startstroom van de starter af. Ik weet niet of het met Volvo ook kan maar twee keer voorgloeien en dan pas starten wil ook nog wel eens helpen.
6 jaar
alvast dank,ga het dezer dagen eens proberen,zou idd een oplossing kunnen zijn
6 jaar
Maar een dealer kan toch zien wat het starttoerental is?.
En kan toch de sensoren en parameters aflezen?.
Als ze niks geconstateerd hebben dan start de auto goed,dus er is wat aan de hand.
6 jaar
Dat is nu juist het probleem,auto starte daar in de garage ook heel slecht tot zelfs niet,Nergens foutcodes en alle parameters waren goed.Vandaar dat ik hier deze vraag stelde
6 jaar
Zo jammer dat veel monteurs tegenwoordig alleen maar op de pc kijken...geen foutcode? dan weten we het niet.
Eigenlijk mag ik dat niet zeggen, maar de praktijk wijst helaas uit dat het zo is...
volledig mee eens
6 jaar
heb de laaste week enkel problemen als de wagen een tijd heeft stilgestaan en zeker als hij is afgekoeld,lang starten.Gloeibougies had ik al vervangen.Zit er ergens een apparte zekeing voor deze gloeibougies.Als de auto warm is start hij redelijk goed.Draaid ook sneller rond precies
6 jaar
betreft v40 1.9D 2002 85Kw
Is het normaal dat er 11v op de stekker v/d gloeibougies blijft staan,ook als het contact af staat
6 jaar
Kris,
Heb je het advise van Herman al eens opgevolgd?.
Ik vind het echt idioot dat een Volvo dealer dit niet kan vinden.
De auto start notabene niet als de auto bij dealer staat,hoe makkelijk kun je het hebben.
6 jaar
heb dit idd al allemaal nagekeken,maar alles lijkt goed te zijn
EGR klep kon ik netjes demonteren en was mooi zuiver
Vind het ook raar dat ik toevallig bij het meten zoals ik aangaf constant spanning meet op de stekkers die op de gloeibougies zitten,heb al andere relais geprobeert en is hetzelfde.Alle kabels nagekeken,was oke.Dus vermoed dat dit van de ecu komt
6 jaar
Meet met een Ohm meter de weerstand van de gloei bougies eens op want die zijn bijna nul ohm per bougie. Als er tussen de gloeibougies een groot verschil in weerstandswaarde is dan zijn ze allemaal aan vervanging toe.
6 jaar
ik meet op alle gloeibougie 1.5 ohm,heb deze een 3 tal maanden geleden vernieuwd
6 jaar
Misschien is het voor dit topic verstandig samen met de 2 andere de boel duidelijk te maken , er loopt voor dezelfde klacht of voor de gevolgen van deze klacht van alles door elkaar.
mijn fout,betreft alleen het lang starten voor de auto aanslaat
6 jaar
Verder dus met dit topic; andere topics zijn verwijderd.
Moderator Problemcar
vanmorgen weer serieus startproblemen,motor draait goed rond en bijna nieuwe batterij leeggestart.Heb hem naar andere garage gebracht en afwachten
6 jaar
garage wist het ook niet,dus naar volvo dealer gebracht en hope dat zij deze keer iets vinden.ikzelf heb wel toen hij koud was en niet wilde starten met startpilot getest en auto starte onmiddelijk en bleef mooi draaien.....kennis zei ofwel compressie te weinig ofwel dieselpomp niet goed...we zulle afwachten en hope dat het geen te duur grapje gaat worden
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar