Heeft iemand hier ooit een contactslot van een 200 serie vervangen?
Ik weet namelijk niet hoe de cilinder eruit te halen. Er zitten twee pennetjes aan de zijkant die ervoor zorgen dat de cilinder op zijn plaats blijft in de behuizing.
Normaal trekken die pennetjes naar binnen als je de sleutel in een bepaalde stand draait en kun je zo de cilinder eruit trekken.
Maar bij de 240 zit er geen enkele beweging in die pennetjes. De cilinder moet toch ook ooit in de behuizing geplaatst zijn. :?
Moet ik dan toch het geheel met behuizing vervangen,dus de breekbouten loshakken? :x In dat geval moet het dashboard los heb ik al gezien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
'normaal' moet je de sleutel inderdaad in een bepaalde stand draaien. Meestal tussen uit en 1e contact. Probeer heel langzaam aan de sleutel te draaien en steeds de pinnetjes te vloelen of je ergens beweging krijgt in een bepaalde stand.
Bij renault zit er ook nog een heel klein torx boutje onderin. Zit bij de volvo misschien ook ?
Ja, bij Renault is het vrij simpel, dat wist ik.
Maar wat navraag heeft mij geleerd dat het hele slot ,of om nog sneller klaar te zijn,dehele stuurkolom vervangen te bij veel 240 modellen de enige oplossing is.
Niet echt handig van Volvo.
Blijft de vraag: hoe hebben ze de cilinder bij de fabriek erin gekregen ;-)
16 jaar
Als ik het nog weet zit er aan de boven kant een 1.5mm gaatje drukdaar met een haakspennetje in als de sleutel 1/3 is gedraait.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar