close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 240: volvo 240 ,b23amotor loopt niet stationair

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: b23a

Dag. Van Volvo 240 de kop gevlakt vanwege lekkage ,verder alles vervangen riem enz.
Alles netjes op tijd gezet ,maar hij blijft slecht stationair lopen,moet hem met de choke draaiend houden. Er zit een stromberg carburateur op .Wie heeft nog een zoektip? Bedankt. Henk

Geplaatst door

bruggink (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Spuit ook eens wat remmenreiniger langs de passtukken van het inlaatspruitstuk, als de motor sneller stationiar gaat lopen weet je zeker dat de pakkingen of het spruitstuk de boel niet goed afsluit.

Dick50 0

16 jaar

Controleer ook alle vacuumslangetjes, een klein scheurtje is al genoeg om hem beroerd te laten lopen.
robert

robert1968 0

16 jaar

zit er wel olie in de klok..? http://www.spitfire.nl/topic.asp?TOPIC_I...

320 0

16 jaar

[quote=320]zit er wel olie in de klok..? http://www.spitfire.nl/topic.asp?TOPIC_I...[/quote]
Inderdaad of het busje waar het naaldje in valt is uitgesleten.

Highway 640
badge

16 jaar

Dag meedenkers,
Alle aangedragen zaken lijken goed voor elkaar te zijn,goed om te weten is wel dat hij te warm is geweest vandaar de gevlakte kop en alle vervangen pakkingen. Ook carburateur ziet er goed uit ,auto heeft nog maar 90000 echte km. Wie weet wat ik nog zou kunnen onderzoeken . Bedankt mvg Henk

bruggink 0

16 jaar

Dag,
Motor loopt redelijk, het lijkt erop dat verouderde benzine de oorzaak van het slechte lopen was.Wat nog rest is de afstelling van de stromberg carburateur. Wie kan mij stapsgewijs vertellen hoe dit te doen. Onderin het onderste deksel zit schijnbaar de co afstelschroef en bovenop kom ik 2 luchtschroeven tegen.Wie weet wat de beste afstelvolgorde is
Bedankt Henk

bruggink 0

16 jaar

de schroef in het spruitstuk is voor het stationaire toerental. Het CO stel je inderdaad af met een schroef onder in de carburateur. Dit werkt met een dopje van 8mm. Dus gewoon de auto aan een CO meter hangen en dan afstellen.

rensk001 0
badge

16 jaar

Bedankt rensk001 voor je reaktie,
Je opm. zijn duidelijk .maar ik zie 2 schroeven die met lucht te maken hebben ,degene die bij het relais zit is dat de stelschroef? en die andere zal dan wel gewoon dicht gedraaid moeten worden, graag nog een keer je reaktie bedankt Henk.

bruggink 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.