Volvo 440 1989: Hoog brandstof verbruik

Bouwjaar: 1989, Motorinhoud (cc): 1700

Wie kan me vertellen hoe ik het enorm hoge brandstof verbruik van mijn 440 kan verlagen. De volgende problemen heb ik ook nog daarbij.

Koude start wilt niet lekker. 4 keer starten met de choke aan dan pas eigenlijk willen lopen. De eerste keren valt ie direct weg.

Warme start direct na het uitzetten gaat goed maar als je naar 30 min weer probeert te starten moet je weer vol op shoken.

Brandstof verbruik is +/- 250 km op volle tank.

Shoke heb ik ook heel lang nodig als ik hem eerder afzet dan valt ie gewoon uit of gaat heel erg hikken en stoten bij optrekken en of bochten nemen.

Als de motor eenmaal op temperatuur is dan doet ie het eigenlijk gewoon goed. Dus bij alleen snelweg rijden (tank leegrijden op snelweg) gebruikt ie normaal (+/- 1 op 11).

De volgende componenten heb ik al vervangen:

1. verdeelkap / rotor / bekabeling / bougies vernieuwd.
2. distributie vernieuwd.
3. voetpakking cabrateur vervangen.
4. luchtfilter vernieuwd.
5. cabratuer reiniger.

P.s Bougies kleuren netjes uit. (wittig)

Wie kan me ermee helpen?

Met groet,

quentin

qengelberts

Geplaatst door qengelberts (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

De carbateur voet vlakken met een vijl. Niet gemakkelijk maar wel noodzakelijk. De voet zal wel zo krom getrokken zijn als een hoepel. Voet vlakken dan de carbateur afstellen en je zult weer een lekker motortje hebben. Controleer ook de spruitstukpakking en of alle bouten nog vast zitten. Als er een veetige drap onder aan het spruitstuk hangt varvang dan de pakking.

qengelberts (0) PRO, 19 jaar geleden

Voetpakking is vernieuwd (revisiesetje die dingen zijn hartstikke duur overigens) Maar in ieder geval bedankt.

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

voetpakking had ik gelezen maar ik bedoel de voet van de carbateur. De voet van de carbateur kan zo krom zijn dat een nieuwe pakking het niet afdicht eerst vlak vijlen.

qengelberts (0) PRO, 19 jaar geleden

Bij de voet van de cabrateur heb ik hitte / brandstofbestendige pakking vloeistof er nog eens extra tussen gedaan ook al lijkt ie op het ook helemaal naadloos aan te sluiten dit op advies van de volvo dealer die had dit ook namelijk bekeken en die melde: Het lijkt allemaal vlak en dus dicht te zitten maar het hoeft maar een heel klein openingetje zijn dus zo doende heb ik hier ook al naar geluisterd en dit ook dicht gemaakt. Dit heb ik ook tussen de 2 porselaine plaatjes gedaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.