close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40 2000: Inhouden motor.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1800

Eigenlijk doet hij dit al vanaf aankoop, aangezien ik geen ervaring had met een 1.8 van Volvo en mijn vrouw er hoofdzakelijk mee rijd was het me niet erg opgevallen dat hij eigenlijk inhoud, zowel op gas en Benzine, op benzine loopt hij wel iets beter als op gas, in de tussentijd is er wel een gereviseerde kop op gekomen, nieuwe distributie, multieriem, alle spanners, want de distribute riem was gebroken door verkeerde montage van de vorige "monteur", na alles op tijd gezet te hebben met een speciale tool voor de nokkenassen blijft hij nog steeds wat inhouden.
Ik weet zeker dat hij op tijd staat, ook zit er vervroeging in voor het variabele nokkenastandwiel zodat die ook reageerd, maar zit zelf te denken aan de injectoren, zou dat kunnen???
Groeten Kees.
Ps.starten doet hij perfect, en blijft ook perfect op temperatuur.

Geplaatst door

Taunusatmocossie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Injectoren kan, maar dan zouden er problemen moeten zijn met zowel de benzine- als de gas-injectoren tegelijk.
Ik denk eerder iets van valse lucht of een defecte sensor. Luchtmassameters geven nog weleens te weinig aan.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

oldford 0
badge

14 jaar

Uitlaat lekt wel een beetje volgens mij, zou dat het probleem kunnen zijn wat betreft het inhouden?, slangetjes had ik al gecheckt tijdens het monteren van de andere kop, maar zal eens kijken waar hij precies lekt de uitlaat, en dat eerst maken, dan zal ik kijken wat hij dan doet, uitlezen moet toch een keer gebeuren omdat het icoontje van de motorstoring nog gereset moet worden, ook het icoontje van de airbag brand constant, die van de motorcode is pas gaan branden nadat de distubitie was geknakt, ik hou je op de hoogte, bedankt alvast voor het meedenken.

Uitlaatlek (indien voor bij de lambdasonde) heeft een behoorlijk effect omdat het signaal van de lambdasonde beinvloed wordt.
Bij een behoorlijk lek kan het brandstofverbruik verdubbelen.

oldford 0
badge

14 jaar

Als het goed is zou hij morgen weer goed moeten rijden, vandaag uit laten lezen bij een gespecialiseerd bedrijfje in electronica voor de auto hier in Tilburg, voor 20 eurootjes!!!, blijkt dat mijn beide bobine,s kapot of slecht zijn, dus morgen gauw vervangen, hij heeft gelijk mijn airbaglampje gereset en er een weerstand tussen gezet, dus die werkt ook weer, dat koste 30 eurootjes, dus voor 50 euro was ik daar klaar en waren alle lampjes uit op mijn display en heb gelijk de oorzaak nu, topzaak daar, echt een aanrader.
Heb de boel weer op tijd gezet, en nieuwe bobine,s gemonteerd en nieuwe bougies, bij de dealer gehaald, hij loopt wel wat beter, maar houd nog steeds wat in, bij het uitlezen kregen ze de melding code 77, en dat zou de accerelatiesensor zijn, weet iemand waar die zit bij een Volvo V40 van 2000??
En nog belangrijker natuurlijk, zou dat de oorzaak kunnen zijn van het inhouden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.