Twee weken geleden merkten we dat onder het rijden het vermogen opeens eventjes wegviel. Vorige week stopte de motor opeens tijdens het rijden op de snelweg (geen bocht, niet tijdens schakelen). Na een minuutje konden we de auto weer starten (geen melding of lampje aan). De dealer heeft toen het brandstoffilter vervangen. De dag erna viel de auto weer stil onder het rijden op de snelweg (exact zelfde situatie als 1e keer). Daarop heeft de dealer de auto uitgelezen en zag een foutmelding voor gloeibougies en brandstoftoevoer. Deze zijn vervangen. Vandaag vertoonde de auto echter weer plotselinge momenten van vermogenverlies onder het rijden. Dit wordt een dure grap zo.... En dit alles nadat de auto net een beurt had gehad.
Niet dat hier per se een oorzaak moet zitten, maar tijdens het rijden gebruiken we de cd wisselaar en de airco. De cruise control was niet ingebruik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto slaat niet onmiddelijk weer aan, maar de startmotor draait wel als je start?
Zo ja, dan komt het symptoom overeen met een defecte BDP-gever (krukaspositie- of toerental-sensor).
Nee, we hebben een half minuutje gewacht in de berm en toen sloeg de motor gewoon aan (bij beide keren). Verder gereden (naar de dealer) zonder problemen.
14 jaar
Volgende keer meteen proberen te starten. Als de motor pas na enige tijd (afkoelen) weer wil aanslaan lijkt het op de BDP-gever.
idd klink als de bdp sensor en ik vermoed die bij de krukas zit.
als die warmt wordt slaat hij uit..na afkoeling start hij.
maar net wat oldford zegt probeer eens direct te starten na het uitvallen van je motor
succes
ps kan ook vuil tussen de sensor en poelie zitten
dit kan vaak voorkomen bij auto's die net warm zijn geworden en weer afgezet wordt of wel te weinig km.
stads ritjes enzo
14 jaar
De garage heeft een tuningkastje gevonden in of bij de motor. Waarschijnlijk lag het daaraan. Deze is losgekoppeld en hij heeft nu 50 km zonder problemen gereden. Vraag die nog overblijft is: waarom levert dat kastje, dat er al minstens 2 jaar inzit (i.i.g. voordat wij hem kochten), nu pas problemen op???
14 jaar
Open doel: alle elektronika kan kapot gaan. Alle stekkers kunnen gaan oxyderen als er vocht in komt.
De vraag is te algemeen om er een specifiek antwoord op te kunnen geven.
Hallo,
Wij hadden precies hetzelfde probleem, volvo v40 1,9 bj 2004
alleen kon de garage de 2 foutcode's niet plaatsen en die hadden ze nog nooit gezien, ook niet bij de officiele dealer ;-(
Ze hadden vanalles verspijkert aan de auto en wij 100en euro's lichter natuurlijk!! en het probleem was nog NIET opgelost.
Dus zijn we maar naar andere volvo garage geweest bleek dat de airbag module kapot was.
We hebben hem voor reparatie op laten sturen, en vanaf dat moment geen problemen meer gehad met afslaan, of dat het vermogen wegviel.
Groetjes Dopje.
14 jaar
ik ben het met oldford eens.electronica kan ook eens stuk gaan.
en via een forum kan het anders lopen,denk aan, zelf niet geconstateerd
het eerste waar je aan denk is het uitlezen,en als er een bepaalde fout code optreed dan ga je die uitplozen.
maar super dat hij het weer doet.
en nu is veel vervangen daar hoef je dus verlopig ook geen zorgen om te maken,
kortom is 100% betrouwbaar
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar