auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo C70: Inhouden tijdens rijden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 t5

Hoi

Heb volgende probleem met mijn volvo c70 2.3 t5 uit 1998

tijden rijden warm of koud maakt opzich niet uit gaat de motor inhouden

een keer meegemaakt dat de motor uit viel na lang proberen starte hij.

Meerdere malen laten uitlezen.

Eerste keer dat de motorlampje brande gaf de diagnose apparaat aan dat de klopsensor kapot was
heb het meteen vernieuwd.

Na een week brande het lampje weer dit keer was het luchtmassameter heb het ook vernieuwd,
Ongeveer een maand rijden geen probleem.

Maar dan brande hij weer dit keer gaf het apparaat aan dat het maf sensor was, Heb het weer verwisseld,
Ik hoopte dat dit de laatste zou zijn want ik was het zat!

Maar nee hoor meteen volgende dag weer het klote lampje
Meteen maar naar de garage uit laten lezen, En dit keer gaf het apparaat aan dat het de barometric sensor is!

Dus ik weet me geen raad meer ben bang dat ik straks allen sensor van de auto ga verwisselen want dit gaat maar aan de gang.

Weet iemand wat het kan zijn het heeft me al wat gekost en vraag me af wat het nog meer gaat kosten.

Trouwens heb wat zitten zoeken op google over map en barometric sensor volgens het fotos op internet is barometric en map sensor zelfde maar die heb ik al verwisseld.

Ik weet me echt geen raad meer

Kan iemand mij helpen a.u.b.

Geplaatst door

celo (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sommige auto's gebruiken inderdaad de map-sensor om de barometrische druk te meten. Doen ze vlak voor het starten van de motor.
Andere hebben een aparte sensor hiervoor en die is dan meestal in de motor-computer ingebouwd.

Wat zijn de exacte foutcodes en beschrijvingen van de codes die uitgelezen zijn?

Heb je nog een bobine met verdeler of Dis-bobine (dus niet een bobine per cylinder rechtstreeks op de bougie)?
Zo ja, vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?

Laat een 4-gas test doen bij warme motor en schrijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal).

oldford 0
badge

14 jaar

Beste oldford

Heb ik nou aparte sensor of niet?

Het exacte foutcodes weet ik niet heb alleen gelezen om welke onderdeel het ging.

Heb een bobine met verdeler, Gecontroleerd op vonken niks bijzonders.
Alle slangen nagekeken geen lekken ook niks bijzonder met de uitlaat.

de bougies zien er goed uit, Ongeveer 2000 killometers van het brandstoffilter weet ik het niet heb het niet verwisseld, zou een filter dan een oorzaak zijn voor storinglampje?


een 4 gas test zal ik dan nog doen bij de garage.

celo 0

14 jaar

Geen idee of je een aparte baro-sensor hebt. Dat weet de dealer wel.

Een brandstoffilter kan uiteindelijk verstoppen en dan wordt de brandstofopbrengst bij fors rijden te klein en krijg je allerlei problemen.
Uiteindelijk zelfs een brandend storingslampje, alleen niet met de codes die je nu hebt. Nieuw filter gaat je de kop niet kosten.

Was vergeten te vermelden dat ik met 4-gas test bedoel dat er zowel stationair als op toeren gemeten wordt.

oldford 0
badge

14 jaar

Heb gisteren toch maar de auto achtergelaten bij de dealer voor een controle en het verwisselen van de barometric sensor.

Heb vandaag de auto opgehaald volgense de werkplaatschef hebben ze de auto grondig onderzocht ze hebben niks kunnen vinden alleen het storingslampje laten uitlezen en resetten en het onderdeel vervangen (barometricsensor).

Hele middag niks bijzonders gewoon goed rijden.
Maar in de avond begint hij weer met inhouden Storingslampje brand niet, Wil ik gas geven reageert niet maar dan plotseling wel.
Wat moet ik nu doen terug naar de dealer heb er echt geen zin, Want storingslampje uitlezen resetten sensortje monteren 20 minuut werk heeft me 480 euro gekost!!!!!!

Misschien moet ik die auto wel in de fik steken.

celo 0

14 jaar

Heeft deze auto al een elektronisch gasklephuis? Zit onder het inlaatspruitstuk met witte sticker Magneti Marelli. (gele indien al vervangen)
Verder relais 103 (brandstof relais) is ook een mogelijkheid. Deze kun je evt. doorverbinden om eea te testen.

Haenzel 0

14 jaar

En Celo, is het euvel nou verholpen of heb je een aansteker tevoorschijn gehaald?

rnowed 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.