auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: inhouden V70 R 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 turbo

Mijn V70 R uit 1998 begint heel erg in te houden na ongeveer een half uur rijden.
Als ik flink accelereer begint hij plotseling bij 4500 toeren heel erg te bokken en te stoten.

Tot aan dit toerental is er niks aan de hand en rijd hij normaal.
Als ik bijvoorbeeld constant 4000 toeren rijd is er ook niks aan de hand, pas als ik het gaspedaal dan iets indruk begint hij te stoten.

Naarmate ik langer rijd, ongeveer 1 uur, begint het steeds erger te worden. Hij begint dan al in te houden bij 3500 toeren.

Bougies zijn al vervangen en ook het turbo regelklepje op het luchtfilter. dit zonder resultaat.
Er zijn geen storingscodes opgeslagen.

Wie kan me helpen?

Geplaatst door

bramvanrixtel (60)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougie kabels, verdeelkap, pompdruk?

Ruud10657 0
badge

15 jaar

Ik denk zelf ook aan brandstofdruk(kan je eens laten meten)
En slechte Lambdasonde zou ook kunnen (moeilijk te meten met deze storing)

Oiram

Bougiekabels en verdeelkap lijkt me vreemd, want hij doet het voor dit toerental gewoon goed, niet stotteren ofzo.

Pompdruk heb ik gemeten en daar kwam wel iets vreemds uit.

Stationair: 2,3 bar is normaal
Bij vol gas geven stijgt de druk naar 3,5 / 4 bar, is ook goed, en dan zakt hij bij hoog toeren naar 2,3

Maar wanneer ik dus 'n half uur gereden heb en hij begint in te houden bij 4500 toeren, en ik geef dan vol gas, dan geeft hij op het moment van inhouden nog maar 1,5 bar. Dit blijft zo ook al blijf ik vol gas geven tegen het inhouden in.

Komende week maar is brandstoffilter vervangen. En anders zal het toch de pomp worden denk ik want 1,5 bar is toch te weinig.

toevallig hebben wij dat laatst ook meegemaakt bij een classic v70 R en dat lag aan de luchtmassameter bij ons er waren toen ook geen storingen opgeslagen.

Herman BMW 0
badge

15 jaar

Serieus?

Dus geen brandstofpomp, maar de luchtmassameter?
Als die bij jullie dezelfde problemen heeft als die van mij, heel erg inhouden bij hoge toerentallen, net of de toerenbegrenzer ingrijpt.

Dan kan ik dat misschien beter eerst gaan proberen, hoop dat ik er ergens een 2e hands kan proberen. zijn nieuw best duur.

Probeer het zo snel mogelijk en dan laat ik iets weten.

ja was echt bij ons het probleem hij starte daardoor ook minder goed een of andere manier.

Herman BMW 0
badge

15 jaar

En toch heb ik het diverse malen mee gemaakt dat als een ontsteking (bobine) warmer gaat worden, het lijkt alsof de "kracht" verdwijnt bij hogere toeren.
De isolatie tussen de wikkelingen kan door de hogere temperatuur gaan lekken of oversproeien, dit laatste heet in de hoogspanningstechniek het corona verschijnsel.
Hierdoor neemt de kracht van de ontsteking sterk af, dus problemen met de regeling van de ECU.
Groetjes,

Marco

MarcoC 0

15 jaar

Vandaag weer wat oorzaken uitgesloten.

Luchtmassameter overgezet van 'n andere auto, helaas zonder resultaat.
Bobine overgezet van andere auto, helaas ook zonder resultaat.

Weet nu in ieder geval zeker dat 't daar niet aan licht, Dat is ook weer 'n voordeel.
Morge maar is het brandstoffilter gaan vervangen.

hoop morgen beter resultaat te hebben.

Defecte brandstofpomp lijkt mij het meest waarschijnlijk.(of een verstopping in de tank)
Die druk was toch niet goed?
oiram

Het probleem is opgelost gelukkig.
Nog net voor m'n vakantie.
Het was de brandstofpomp. Rijd weer als vanouds, niet meer inhouden, gewoon perfect.

Bedankt voor de hulp!

Groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.