auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70 2002: Volvo V70 versnellingsbak service verreist.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500

Hier een volvo staan met melding 'versnellingsbak service verreist' Nu las ik hier op problemcar dat de bak gespoeld moet worden, weet iemand hiervoor de handelingen? en waarmee moet ik hem spoelen en hoevaak?

Ook moet je de volvo wat langer doorstarten als de motor warm is. is dit een bekend probleem?

Geplaatst door

RikR (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan je alle gegevens van de auto doorgeven aub? model,bouwjaar,motor,...

anders kunnen we je ook niet helpen...

Kevin DT 0
badge

15 jaar

Je moet starten met uitlezen of er foutcodes in staan het kan namelijk ook een sensor of klep zijn
software update uitvoeren.

Bak spoelen met 2 personen.
1. Olieslang bij de radiateur losnemen
2. Auto starten en bak olie opvangen als er geen olie meer komt de auto uitzetten.
3. Bak bij vullen tot het weer op peil staat.

Deze handeling herhalen tot je een liter of 9 hebt gebruikt.
koop de olie bij Volvo het is namelijk een special type en zeldzaam.
Meeste olieleveranciers hebben het niet. (esso wel)

Highway 750
badge

15 jaar

Het gaat om een volvo V70 2.5D uit 2002. Morgen avond ga ik beginnen aan de auto. Hopelijk pakt onze snap on computer de auto.

RikR 0

15 jaar

Ook heeft de airco kuren van deze auto, waarschijnlijk is de luchtspleet van de magneet koppeling te groot. Is er hier een volvo expert die weet of ik de poelie er zo af krijg of dat het systeem leeggehaald moet worden en de pomp eraf?

RikR 0

15 jaar

Het kan zonder te demonteren, maar wij hadden daar een zelf gemaakt polietrekkerje voor gemaakt.
Ik vondt het makkelijker om even de pomp er af te nemen. Zeker bij een nieuwe type 850, is lastiger.

Wij hadden een driehoekje met 3 gaatjes en M5 boutjes (dacht ik)
In het midden een moer opgelast. Daar draai je een bout in die als trekker gaat fungeren. Je draait namelijk deze bout op het centrale boutje in het midden (M6)
Je draait het M6 boutje los en dan het trekkertje er op.
Je moest dan 2 keer het trekkertje verwijderen om het M6 boutje weer iets terug te draaien.

Highway 750
badge

15 jaar

Perfect bedankt voor deze nuttige informatie!!

RikR 0

15 jaar

Hallo, met de airco pomp is het gelukt. Vandaag de auto beurt gegeven, gelijk even de automatenbak olie verversen. Echter als ik nu ga rijden schiet de auto soms uit ze versnelling en gaat dan in zijn vrij toeren maken. Dit probleem had ik voor het verversen niet. Olie is origineel volvo, onder de bak plug eruit voor het leeglopen, helemaal bovenop zat een dikke plug waar ik hem gevult heb. Bak staat goed op peil.


Kan iemand mij helpen? kan er slecht tegen dat hij het voorheen wel gewoon goed deed, daarom lijkt mij grote reperatie's uitgesloten.

RikR 0

15 jaar

Nu ik erover nadenk zit er wel een soort plaatje onder de vuldop bovenop de bak, deze kan je een beetje verschuiven, weet iemand of het misschien hier mee te maken kan hebben?

RikR 0

15 jaar

[quote=RikR]helemaal bovenop zat een dikke plug waar ik hem gevult heb.[/quote]
Dikke vulplug ?????????

Vullen doe je gewoon door de peilstokbuis !!!

En olie peilen doe je met lopende motor !!

Peilen heb ik met lopende motor gedaan, vullen had ik dan inderdaad beter door de peilstokbuis kunnen doen. Waar diend de dikke plug bovenop voor? en het plaatje wat eronder zit?

alvast bedankt voor je hulp!

RikR 0

15 jaar

De dikke plug is het anker voor de remband welke nu waarschijnlijk is weggeschoten. Enige wat ik nu nog kan doen is de bak eraf halen en wegbrengen denk ik, of zijn er nog mensen met andere suggestie's?

RikR 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.