probleem 1
in juli of augustus heb ik de radateur van mijn auto vervangen.
nu, oktober doet de kachel het niet meer.
de temperatuurmeter komt gewoon op normale stand maar er komt alleen koude lucht uit de roosters.
als ik op de snelweg rij (of boven de 3000 toeren) dan komt er wel warme lucht uit de roosters. (lijkt mij dat de kachelradiateur wel doorstroming heeft van het koelwater). bij minder dan 3000 toeren heb ik koude lucht.
na het afzetten van de motor blaast vaak de ventilator nog na.
nu denk ik zelf dat de kachelkraan kapot is of de bediening ervan zit los, maar hoe kom ik erbij en waar zit deze precies?
probleem 2
sinds een maand of 2 start de auto uitstekend op benzine en schakelt dan om naar lpg, echter als de motor warm is dan moet je de auto wel een seconde of 10 doorstarten voordat er leven in de motor komt.
zet je na een seconde of 10 het contact af en je herhaalt de startpoging dan wil de motor veel gemakkelijker aanslaan. wat kan dit zijn en hoe los ik dit op?
probleem 3
ook rijdt de auto op benzine erg klote, houdt even in onder de 2000 toeren bij bijvoorbeeld optrekken bij het stoplicht. op aanraden van een collega die erg veel met auto's bezig is het ik nu 2 flesjes injectorreiniger in de benzinetank gegoten ( 650ml totaal op +/- 30 liter benzine ) maar het blijft waardeloos.
op lpg geen problemen. waar zou ik dit probleem moeten gaan zoeken.
alvast vriendelijk bedankt.
gr,
martin.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem 1:
Zit er nog wel genoeg koelvloeistof in ???
Probleem 2:
Lekt de verdamper niet door of de benzine-injector ???
Probleem 3:
De benzine met de injectorreiniger moet je wel uit je tank rijden, niet erin laten zitten anders gaat hij de binnenkant van je tank ook (grondig) reinigen !!!!
hoe controleer ik of de verdamper of de injector niet lekt? is daar een makkelijke oplossing voor ?
koelvloeistof moet ik eerlijk zeggen dat ik daar niet meer op heb gelet. als mijn vriendin straks thuiskomt met die auto dan zal ik even kijken.
bedankt voor zover.
martin.
18 jaar
nou, ik heb de koelvloeistof bijgevuld. er ging zowat 3 liter in. ik had er helemaal niet meer bij stilgestaan dat het weleens aan het koelvloeistofpeil kon liggen omdat ik na het vervangen van de radiateur het systeem had gevuld en de oorzaak ergens anders zocht zoals de kachelkraan.
ik hou dit peil de komende tijd nauwlettend in de gaten, misschien dat er ergens een lekje zit.
de kachel wordt weer ouderwets heet.
de oplossing is soms zo simpel dat je het gewoon over het hoofd ziet.
ook loopt de motor nu weer wat beter op benzine en start de auto weer fatsoenlijk. ik denk dat het door die injectorreiniger komt. de tank zal ik leeg rijden en weer vullen met goede benzine, bijvoorbeeld van esso of shell en niet zoals nu met diverse merken van veelal witte pompen dat er nu ongeveer anderhalf jaar in de tank zit.
gr,
martin.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar