Hallo iedereen.
Ik heb 2 vragen. Ik ga zaterdag de kleppen stellen, ik heb al 30.000 op gas gereden dus ik moet niet langer mee wachten. Volgens het werkplaatshandboek moet je met speciaal gereedschap de nokkenas naar boven duwen of de klep naar beneden?
Het lijkt maar handiger om alle schroeven waar de nokkenas mee vast zit een paar slagen los te draaien. Zijn er meer mensen die op deze manier kleppen stellen?
Tweede vraag, hoe kan je controleren of je onsteking vervroeging voor hoge toeren nog werkt. Ik heb namelijk bijna geen vermogen boven de 4200 tpm.
ALvast bedankt,
Groet Thomas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thomas,
De nokkenas naar boven duwen lukt natuurlijk niet de klepveer moet ingedrukt worden.
Heb je klepstelplaatjes en meet gereedschap om de stelplaatjes op te meten?
Dit is geen klusje om als leek aan te beginnen dan gaat het zeker niet goed.
Dat de auto slecht trekt kan komen door te strak staande kleppen.
Het kan ook dat de katalysator verstopt zit.
Hans
Hallo Hans,
Meet gereedschap heb ik maar het lijkt me handig om de klepstelplaatjes pas te kopen als ik weet welke maat ik moet hebben.
De motor trekt wel goed, alleen bij 4200 tpm valt verogen wel, in elke versnelling. Lijkt me sterk dat het de katalysator is. Laten we hopen dat het aan de klepspelling ligt.
Alvast bedankt.
18 jaar
iig wel de nokkenas vast laten zitten, verder succes...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar