Hallo,
na mijn vorige posts op deze site heb ik handige tips gekregen. Vandaar dat ik het nu weer probeer.
Mijn s40 t4 uit 97 en 174.000km op de teller en altijd dealer onderhouden maakt een tikkend geluid. Eerst dacht ik dat het de multiriem was. Het blijkt nu aan de voorzijde thv het spruitstuk, maar dan in het blok te zitten.
Met een koude motor lijkt het minder en met een warme motor is het wisselnd. De ene keer duidelijker dan de andere keer.
Ik weet dat ik geen 95 moet tanken en dat doe ik ook niet. Echter op vakantie in italie (150-180 km/h)is het 1 keer voor gekomen dat een agip bediende er 95 in flikkerde (zonder te vragen). Zijn enige vraag was; "full"?"
Na gebrekkig engels kwam ik er achter dat hij er 95 ingooide. Ondertussen waren we ruim 30 liter verder met tanken. Ik heb afgerekend en ben weg gereden.
Het geluid is mij opgevallen na deze vakantie. Daarna is er nooit meer 95 ingegaan.
In de 168.000 beurt (voor de vakantie) gaf de computer geen storingen aan en is de spruitstukpakking vervangen.
Ik merk nu weinig aan de auto. Wel viel het erg op dat in het buitenland de auto zuiniger(met 150-200 km/h en ook even bijna top 227 op gps=240 op de teller, fantastisch)en meer trekkacht onderin had. Ik heb daar ron100 getankt.
Uiteindelijk heb ik last van een tik in de motor zonder verder problemen, wie kan mij raad geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het een klepstoter is maar dat is altijd moeilijk te beantwoorden als je het niet hoort. Ik zou naar de dealer gaan en daar even laten luisteren naar het geluid.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar