close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: kloppend gevoel in rempedaal

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

bij het remmen heb ik sinds vandaag een kloppend gevoel in het pedaal .
auto heeft bijna 5 weken stilgestaan en remmen zaten eerst vast .
bij het rijden geen problemen mee ,enkel bij het afremmen
iemand een idee wat dit is ?

Geplaatst door

kristof99 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jep. Roest op de remschijf. Omdat de auto 5 weken heeft stilgestaan, is de afdruk van de remblokken in/op de remschijf geroest door het vocht van regen, vocht enz.
Met een beetje mazzel wordt het "kloppen" vanzelf minder naar gelang je meer gereden hebt en dus meer geremd hebt.

Petje57 0
badge

13 jaar

de auto staat in de garage , niet veel warmer dan dat het buiten is , maar kan dit dan ook nog ?
stel dat ik geen mazzel heb , wat is dan het slechtse scenario ?
blokken en schijven vervangen ?

kristof99 0

13 jaar

Kristof; als je de auto nat in de garage zet gebeurt het ook. Niet door blijven rijden maar zonodig het wiel er af of tussen de spaken door de roestafdruk weg schuren met een niet te grof schuurpapier.. Buiten en binnenkant. Vervangen is helemaal niet nodig. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

zit hier abs op???

of ge woon een stukje rijden met de rem licht aangeraakt

jan5047 0
badge

13 jaar

Over een week horen we het wel. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

sorry voor de late reactie ,
op de wagen zit inderdaad abs
morgen ga ik eerste werk de wielen er af halen en de schijven reinigen zoals jullie vermelden .
ik heb vandaag een 25km gereden en verbetering zat er niet bepaald in .
indien de schiven gereinigd zijn en er een toertje mee gedaan is , post ik alvast de uitslag hierover
alvast bedankt voor de reacties en eventuele oplossingen

kristof99 0

13 jaar

dat ligt niet aan je schijven reinigen,het zou te gek zijn als mensen op vacantie gaan de auto lang parkeren en bij terugkomst de schijven moeten afschuren,of je schijven zijn gescheurd,als jij je pedaal echt voelt kloppen met zo'n kroe kroe kroe geluidje zal dit hoogstwaarschijnlijk je abs doen,laat even iemand met kennis in de auto rijden.

ik heb de wagen weggezet midden in het sneeuw weer , vandaag weer een eindje mee gereden en het begint te beteren,
dus gescheurd zal het wel niet zijn veronderstel ik dan

kristof99 0

13 jaar

Veronderstellen doe je maar als je tegen die boom aanstaat....

Kristof je hebt het over de remmen. Neem hier geen risico´s mee. Veronderstellen is niet op zijn plaats, zoals eerder aangegeven; laat iemand met verstand van zaken hier mee rijden ! En controleer die remmen.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Welnee, er is niks gescheurd en de abs is de oorzaak ook niet. Een "eindje" rijden zal ook niet zo veel verbetering geven. Heb onlangs ook een auto opgehaald met hetzelfde euvel. Pas na dik 100 km. snelweg rijden en 50 km. stads-en buitenweg was het 99 % weg. Deze auto had dik 3 weken gestaan nadat ze hem netjes gewassen hadden.....

En Robby: bekijk de schijven van auto's eens die niet meer dan 10-12000 km per jaar rijden hoeveel zwarte (roest)strepen er opzitten van het staan. Met name bij achterschijven is het vaak een (roest)puinhoop.

Petje57 0
badge

13 jaar

En toch, zou ik het controleren....

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

jazeker is dit zo,als je een wagen een nacht wegzet zit er al roest op maar je gaat toch niet elke 3 weken je remschijven opschuren,als ze na 3 of 5 weken niet gereden te hebben deze problemen veroorzaken dan gooi er maar gerust nieuwe schijven met blokken op,als je een auto uit amerika laat komen met de boot staat ie weken op dat schip het zou toch te gek zijn als ik meteen de schijven op zou moeten schuren,je pakt die auto en rijd weg,vertoont hij deze kuren die jij beschrijft dan zijn de schijven al slecht voordat je hem wegzet.[quote=Petje57]Welnee, er is niks gescheurd en de abs is de oorzaak ook niet. Een "eindje" rijden zal ook niet zo veel verbetering geven. Heb onlangs ook een auto opgehaald met hetzelfde euvel. Pas na dik 100 km. snelweg rijden en 50 km. stads-en buitenweg was het 99 % weg. Deze auto had dik 3 weken gestaan nadat ze hem netjes gewassen hadden.....

En Robby: bekijk de schijven van auto's eens die niet meer dan 10-12000 km per jaar rijden hoeveel zwarte (roest)strepen er opzitten van het staan. Met name bij achterschijven is het vaak een (roest)puinhoop.[/quote]

Lijkt ons het verstandigst om eerst de reactie van de TS maar eens af te wachten alvorens verder te discussiëren over andere zaken.

moderator 0
badge

13 jaar

ik heb eidelijk de tijd gehad om naar mn remmen te kijken
op de voorste schijven zar enorm veel roestaanslag , ging er wel tamelijk vlot af met heel fijn schuurpapier , de achterste wielen zijn voor morgen dankzij ons typische belgische weer vandaag .
heb nadien een testritje gemaakt en het probleem is er niet meer ,
maar voor alle zekerheid toch de achtesrte controleren , kan volgens mij nooit kwaad .
ik heb wel 1 vraag , op mijn vorige wagens stonden de remschijven vastgeschroefd met een kleine kruisschroef en de wielbouten ,
bij mn volvo nu zit de schijf enkel vast met de wielmoeren , maar in de schijf zelf zitten 2 gaatjes met schroefdraad , maar geen kleine schroef , dient er daar 1 in te zitten of is dit normaal ?
alvast bedankt iedereen voor de tips en reactie van hierboven , dat heeft me serieus wat euros uitgespaard

kristof99 0

13 jaar

Zit geen schroefje in.

moderator 0
badge

13 jaar

Bij een vorige vervanging al afgebroken . Welke monteur neemt de moeite om dat te verhelpen. Uitboren ,draad opknappen. Bij de schijven krijg je dan nog wel 2 m6 verzonken schroeven. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

dus de schijven worden enkel vastgezhouden door de wielmoeren als ik het goed begrijp ?
er is namelijk niets afgebroken te bemerken

kristof99 0

13 jaar

Ja Kristof,

De schijven worden verhinderd tegen draaien door de wielbouten. Die twee gaatjes met schroefdraad erin zijn ervoor om de schijf te kunnen losdrukken van de naaf, door er een boutje M6 in te draaien. Dan wordt de schijf ahw van de naaf afgeduwd.

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

[quote=Punt]Bij een vorige vervanging al afgebroken ..[/quote]
Niks afgebroken. Wat Ralf schrijft, klopt.

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.