goeden avond, ik heb het volgende probleem: Bij mijn voorstoelen, vind ik elke keer koelvloeistof, dus hij zal lekken, ik wil graag een goede diagnose kunnen stellen, over wat er eventueel vervangen zou moeten worden om een kostenplaatje te kunnen maken. Moet na ongeveer 2 a 3 dagen de koelvloeistof bijvullen, heb wel werkende verwarming, en heb al van die vul middelen in mn koelvloeistof gegooid. kan ik hierdoor concluderen dat er misschien een slang van mn kachel lekt of zal het de kachel zelf zijn, of is het heel wat anders? Ook beslaan op sommige dagen mn ramen vrij snel, met verwarming aan verdwijnt de condens niet, ga ik koud blazen dan verdwijnt het wel.
Alvast bedankt voor uw reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zo telezen zal je kachelradiateur lek zijn deze zal je dus moeten vervangen.
groetjes jan.
komt meestal door een lekke kachelradiator, en bij volvo is dat veel werk, om die te vervangen, noodoplossing is om kachelslangen in motorruimte af te koppelen bij het doorvoerschot, en dmv een koperen halfrondgebogen 15 mm buis te koppelen. = geen doorstroming meer in de wagen , en ook geen warmte, maar dit geeft meestal even lucht om op de sloop of firma Brezan een nieuwe te bestellen.
bij de sloop kun je meetal even oefenen,.......gr wim
18 jaar
ja zoiets dacht ik al...maar stille hoop was dat het misschien toch een lekkende slang zou zijn. Heeft iemand enig idee wat een nieuwe kachel radiateur zou kosten (of 2ehands, en raden jullie dit aan) en hoe lang zou het inbouwen ongeveer kosten qua tijd? Ik weet van mn broer dat ie iets van een uur of 5 bezig is geweest, waarvan ongeveer 4 en half voor het afbreken en opbouwen van het dashbord. Ik begrijp dat dit bij Volvo dus ook via het afbreken van het dashbord zal moeten gaan?
BTW bedankt voor uw reacties
m v g
Robert
18 jaar
prijs sloop 50.00 euro/ nieuw brezan 140,
gezien het werk moet je kiezen voor nieuw, en totaal arbeidsduur ongeveer 3 uur uitbouw en 3 uur inbouw als je het nog niet eerder gedaan hebt. ..en ja dashbord gedeeltelijk verwijderen en inbouwen.
gr wim
ps om te testen kun je lucht sturen op de afgekoppelde zijde in motorruimte, een zijde dicht en de andere slang aansluiten op lucht, max 2.5 bar, en dan zie en hoor je meestal wel wat er aan de hand is, nat is het toch al, maar misschien is het een slang/aansluiting...
18 jaar
1,5 uur werk.
tunnel bekleding(losse stukken)weghalen,4parkers loshalen,onderste kap kachel er uitschuiven,koelvloestof aftappen,kachel slangen de monteren,en je radiator kan er uit
Ok bedankt allebei, maar waarom zit bij u beide qua werktijd zo een groot verschil? Heeft u beide persoonlijke ervaring met het eventueel vervangen/loshalen van de radiateur? Het viel me trouwens op dat ook tijdens de de verwarming uit dus alleen koude lucht, dat ook dan de ramen vochtig worden. Heeft het dan wel te maken met de verwarmingsradiateur? of kan het dan ook een defecte slang zijn of iets dergelijks?
Alvast bedankt
18 jaar
Robert er is geen twijfel mogelijk: je kachelradiateur is lek, dat staat nu wel vast. En ik denk dat het verschil in tijd zit in de ervaring die iemand heeft. Die weet tenslotte exact wat ie wel en niet moet loshalen. Denk wel dat novita heel positief is met 1,5 uur werk. Zeker geen sloopkachel halen want dan kun je over een paar maanden weer.
Sytze
Ok dank jullie wederom voor het antwoorden, maar het klopt dus wel dat de kachelradiateur lek kan zijn en dus ook lekt, ook al staat de verwarming niet aan? Want als de kachel niet aan staat stroomt het water toch niet door de radiateur heen? Verder Klopt het nu wel of niet dat heel het dashboard uit elkaar moet, of is het inderdaad 'slechts' de tunnelbekleding. zoals Novita dat ook zegt, of is het zoals de heer Faken zegt dat wel het dashboard voor groot gedeelte uit elkaar moet?
BVd
Robert
18 jaar
het slechts weghalen van de bekleding is een gedeelte \van het werk, om beter bij de lekke delen te komen kun je het beste een deel van het dasbord weghalen ,dat bedoelde ik met het verwijderen van het dashbord.
kijk er maar eens onder dan begrijp je dat het niet even werk is.
reeds 3 x uitgevoerd, en ik doe er nog steeds ongeveer 4 uur over, met in en uitbouw.
als je het nog nooit gedaan hebt moet je rekenen met exstra tijd.
gr wim
18 jaar
Ja heb net even gekeken en zie dus een zwarte kast met een aantal boutkopjes, ga ik hieraan draaien, dan gaat(de motor staat een poosje aan) er i.pv. druppelsgewijs een straaltje vloeistof uit komen, heb m dus weer vastgedraaid en als het afgekoeld is, en er dus ook minder druk op staat, zal ik nog is proberen of ik die boutjes eruit kan halen, en kijken wat ik erachter zal zien. Want zoals ik al zei, ik wil weten of het een lekke slang is of een lekke radiator, want beide opties staan voor mij nog open. weet iemand of je dit kan testen ofzo?Voordat ik een nieuwe radiator ga bestellen.
Maar wederom mijn dank
Groeten
Robert
18 jaar
Goededag, ik heb inderdaad op de manier van novita kunnen werken, en kan hierdoor dus de radiator onder het dashboard uithalen. hij was/is idd zo lek als een zeef, morgen ga ik de nieuwe krijgen en dan monteren, dan zou het probleem verholpen moet zijn. Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!!! Ik laat het weten als de nieuwe is gemonteerd! Bedankt en gegroet
Robert
18 jaar
Goede avond, heeft helaas wat langer geduurt, maar met wat langere boutjes t.o.v de meegeleverde, zat ie er vrij rap onder, en ook lekvrij, eerst nog even rijden zonder kappen, en als het allemaal echt droog blijft, is dit probleem weer opgelost! Bedankt voor het meedenken!!
MVG
Robert
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar