close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo XC90 2004: kogellager achter XC90

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

heb hier vandaag de vraag gehad om wiellager achter te vervangen. Bij de dealer vragen ze rond de 1300 euro hiervoor. Kostprijs roulement is rond de 200 euro. Is hier dan zoveel uren werk aan?
Tips van de specialisten?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat is toch zo gebeurd, ALS de aandrijfas tenminste uit de naaf wil !!!
Ik vind dat echt geen vervelend karwei. en er hoeft bijna niks los, remklauw, remschijf, aandrijfas beetje terug drukken, 4 bouten los, klaar !!

Tip, controleer eerst of de aandrijfas niet vast in de naaf zit, als hij wel vast zit zorg dan EERST voor een GOEDE trekker want soms zit de aandrijfas MUURVAST !!

1300 euro ??????? !!!!!!!, wat willen ze dan allemaal gaan vernieuwen ??

dat is bij mij ook de vraag, misschien een gouden wiellager?

jhl 0
badge

15 jaar

makkie

bormie 0
badge

15 jaar

Hallo,

De prijs van de dealer is mischien aan de hoge kant, maar volvo schrijft voor deze bouwjaren voor beide lagers achter te vervangen en als ze serieus vast zitten (meestal het geval) dienen volgens vida en rep. richlijnen ook de aandrijfassen vervangen te worden en dan is 1300 euro zo gehaald, succes

p.s. de vier bouten van het lager huis niet met loctite vastzetten !!!

autotech 0
badge

15 jaar

[quote=autotech]p.s. de vier bouten van het lager huis niet met loctite vastzetten !!![/quote]
Dat hoeft ook niet, want er moeten nieuwe (rek)bouten in en die moeten wel GOED vast gedraaid worden, ook de achterste/onderste !!

En de aandrijfassen die vastzitten, zoals ik al schreef....een goede trekker doet wonderen !!

Wat betreft het vastzitten van de aandrijfas in het wiellager,bij mijn vorige werkgever een volvodealer,daar heb ik het persoonlijk wel meegemaakt ,dat we de as er onder de hydraulische pers uitdrukten. Hierbij stond dan de persdruk op een gegeven moment op 15 ton geloof het of niet! De hele zaak kwam altijd met een rotknal los Grtz.Wieberen

wieheide 0
badge

15 jaar

Ben wel particulier ,maar heb een grote achtergrond in de autobranche. Vandaag op mijn oprit als een echte macgyver de rechtse achterste kogellager vervangen.
Met zeer beperkte middelen en met goede info (waaronder deze pagina) gelukt in een uurtje of 3. Het meeste van die tijd nog gespendeert aan het bijéén zoeken van de juiste gereedschappen ;-) LOL...Een eerste puntje was het niet vinden van de juiste sleutel om de remklauw te lossen. Heb deze dan maar met bevestiging volledig gedemonteerd. De steekas zat gelukkig goed los ,geen probleem daarmee.Echter de lager op zich zat redelijk vast in de wielophanging, toch halfuurtje liggen tikken op de 3/4 ingedraaide bouten + regelmatig WD40 ingespoten. Alles nadien netjes proper gemaakt. De montage zelf was zo gefikst. Ah die stilte terug in de wagen ,zalig !

Barchetta328 0

14 jaar

altijd een bril opzetten tijdens het persen een kennis van mij kreeg een joekel van een staalsplinter in wang[quote=wieheide]Wat betreft het vastzitten van de aandrijfas in het wiellager,bij mijn vorige werkgever een volvodealer,daar heb ik het persoonlijk wel meegemaakt ,dat we de as er onder de hydraulische pers uitdrukten. Hierbij stond dan de persdruk op een gegeven moment op 15 ton geloof het of niet! De hele zaak kwam altijd met een rotknal los Grtz.Wieberen[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.