Beste Lezer,
Volgens een niet officiele reparateur moet mijn koppeling vervangen worden. Ik zet hier sterk mijn vraagtekens bij en vroeg hem of hij soms de oude koppeling zou willen geven als de reparatie klaar is.
Dit was echter volgens de reparateur niet mogelijk aangezien hij deze weer in moest leveren. Klopt het dat de oude koppeling weer retour moet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een aantal werkt inderdaad met een statigeld systeem
Waarom twijfel je aan je garage? Anders een nieuwe diagnose laten stellen door een andere garage.
Niet bij de Volvo Dealer.
Je reparateur verkondigd deels onzin....hij hoeft het koppelingset echt niet gelijk om te ruilen met de nieuwe, dus hij moet als de klant er om vraagt gewoon de oude delen tonen.
Gr John
Bedankt voor de antwoorden! Ik kan dus sowieso om de koppeling vragen.
Maar het is gewoon een beunhaas dus..
Auto heeft 120.000 gelopen en wilde een keer volgas wegtrekken bij stoplicht. Echter ging auto niet meer in tweede versnelling of andere versnelling. Dus in eerste versnelling uit laten lopen en vervolgens bij tankstation neergezet. Koppelingspedaal bleef onderin hangen. Zat gewoon weinig gevoel meer in. Heb het pedaal toen weer omhooggetrokken. Dit ging niet heel moeilijk. kon pedaal niet meer tot onderin intrappen. Bij stationair draaien gaat hij niet in versnelling. Motor loopt gewoon lekker.
beunhaas verteld mij nu dat koppeling vervangen moet worden, en kan er volgens hem ook maar beter druklagers bij doen.
Auto staat er al dat is het vervelende. Maar 120.000 en hele koppeling vervangen en kan hem tevens niet laten zien vind ik vreemd. Tevens verteld deze mij dat hij een speciaal gereedschapssetje moet huren voor reparatie van koppeling. Is dat zo?
Het betreft een Volvo van modeljaar 2005, een 2.5T
Wie kan mijn tips geven? Heb sterk het idee dat het om weinig gaat maar hij mij een poot wil uittrekken.
13 jaar
Dit geeft een hele andere blik op het verhaal. Het druk lager zal wel lekken dat komt meer voor. Dit komt bij al merken voor die een hydralische druklager gebruiken.
Inderdaad er moet speciaal gereedschap gebruiken om de koppeling te monteren.
Ik geloof echt niet dat de koppeling vervangen hoeft te worden...
13 jaar
[quote=S60 Driver]Bedankt voor de antwoorden! Ik kan dus sowieso om de koppeling vragen.
Maar het is gewoon een beunhaas dus..
Auto heeft 120.000 gelopen en wilde een keer volgas wegtrekken bij stoplicht. Echter ging auto niet meer in tweede versnelling of andere versnelling. Dus in eerste versnelling uit laten lopen en vervolgens bij tankstation neergezet. Koppelingspedaal bleef onderin hangen. Zat gewoon weinig gevoel meer in. Heb het pedaal toen weer omhooggetrokken. Dit ging niet heel moeilijk. kon pedaal niet meer tot onderin intrappen. Bij stationair draaien gaat hij niet in versnelling. Motor loopt gewoon lekker.[/quote]
Uit je verhaal op te maken is je koppeling toch echt stuk, en die beun repareerd hem lekker ''goedkoop''.
Dus wat is je probleem eigenlijk?
Probleem is opgelost. Moest een nieuwe koppelingset in... kost genoeg. Er was een schijfje tussen de schijven finaal overmiddel gescheurd. Schijfje is een halve cm dik en lijkt een beetje op asbest.
bedankt voor de antwoorden.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar