Bij het vanuit stilstand optrekken doet de koppeling steeds vaker raar: Soms pakt hij vroeg en voelt ie zwaar aan. Koppel ik vervolgens voor naar de 2 te schakelen, dan voel ik bij het indrukken van het pedaal veel weerstand. Normaal pakt de koppeling bij mij pas op het laatst. Soms als ik weg wil rijden piept/kraakt de koppeling met een geluid van zoiets als ijzer op ijzer. Dit duurt ong. 1 a 1,5 seconden. Echt lekker voelt het opkomende pedaal dan ook niet. Daarna weer schakelen en alles verloopt weer als normaal. Mijn V40 Diesel van 2001 heeft 169.000 km gelopen, is getuned tot zo'n 120 pk. Het probleem doet zich al ong 15.000 voor. Kan het zijn dat hij langzaam de geest aan het geven is? Hij slipt totaal niet! Ik rij normaal, schakel bij 2500 toeren en maak per dag ong 80 km waarvan de helft in z'n 5 met 120 km/h.
Wat kan het zijn?
Alvast bedankt
Erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijktop drukgroep/lager
oeps, hoort slecht aan... kan de koppeling er spontaan uitvliegen?
Wat kost gemiddeld een nieuwe koppeling met drukgroep?
Erwin Poell
17 jaar
KOPPELINGSSET
DIAM.228MM 20 SPIEBANEN ZONDER LAGER LUK 229.00 o.a.
415 0142 10
2-MASSAVLIEGWIEL
LUK 430.00 o.a.
HYDR.DRUKLAGER
LUK 121.00
let op deze prijzen zijn ex btw en montage
Bedankt Jerry voor je info. Heb deze pagina geprint en alvast in mijn auto gelegt voor het geval dat ik aan de slag moet.
Erwin Poell
17 jaar
voor dit bedrag zou ik even voor de zekerheid bij een volvo garage langs gaan voor 2 opinie
praat over redelijk wat euris
Heb de auto destijds verkocht/ingeruild, dus niets meer van vernomen...
Bedankt voor al uw reacties.
Erwin
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar