Volvo V40: Start slecht

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TD 115 pk

Bericht is verdwenen door een foutje jongens, maar hier nogmaals. Deze Volvo heeft na een rit van 150 km eventjes stilgestaan en was toen niet aan de praat gekregen. Start wel, maar slaat niet aan. Anwb heeft hem met startpilote aan de gang gekregen en klant is toen naar ons gereden, wederom 150 km, en daarna kregen wij hem weliswaar weer aan de praat, maar het duurt te lang voor hij aanslaat.

Ik heb op de verwijderde topic een paar tips gekregen, waarvan de contactring mogelijk een oorzaak zou kunnen zijn, maar dan helpt startpilote ook niet lijkt mij. Een opvoerpopm zou er niet in zitten en dus kan dat ook niet de oorzaak zijn. Een te lage brandstofdruk zou de oorzaak kunnen zijn en dat is te meten met uitleesapparatuur van Volvo.

Wij hebben met een scope het signaal gemeten van de druksensor en die loopt langzaam op en als hij dan aanslaat is het signaal op een bepaalde minimumwaarde. Als je dan gas geeft, lopt hij keurig op. Lijkt dus een probleem met de minimaal benodigde druk alvorens de injectoren aangestuurd woorden. De krukas en nokkenassensor hebben een perfect signaal, dus sluit ik ook uit. Met de Volvo app. meet je denk ik ook het signaal van de druksensor en die lijkt dus tijdens lopen ok, maar tijdens het starten te laag. de vraag is dus wat kan de oorzaak daarvan zijn.

Vraag aan theboz is dan ook als het een injector is die teveel retour heeft hoe meet je dat met van die kunststof retorleidingtjes> Want daar begin ik ook aan te denken.

Nogmaals sorry voor het wissen van de vorige topic.

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (140) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

320 (0), 17 jaar geleden

probeer toch als de wagen niet start om de sleutel direct uit contact te halen en direct weer terug te stoppen. start ie dan wel zou je het in de contactring moeten zoeken.

theboz (0) PRO, 17 jaar geleden

Als de auto niet start haal je de retour per injector los als daar vloeistof uitkomt is dat waarschijnlijk de lekkende injector
er is een officele test om dit te meten door de vloeistof op te vangen en daan te meten

Siem Bijman (140) PRO, 17 jaar geleden

We hebben inderdaad gewoon de hele retourleiding afgekoppelt en na starten bleek dat er uit alle verstuivers wel wat diesel kwam, maar eentje gulpte het eruit, dus daar eerst maar eens een nieuwe voor besteld. Wordt na het weekend, want niet op voorraad.

Horen jullie nog van. en bedankt voor het meedenken zover.

Siem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.