close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Koppelingcilinder voetpedaal vervangen.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0d

Hallo allemaal,

Heeft iemand een instructie voor me hoe ik de koppelingcilinder bij het voetpedaal kan vervangen? Zijn er zaken waar ik speciaal op moet letten bij mijn Volvo?

De cilinder in de bak is reeds vervangen. Op de een of andere manier trekt de koppeling steeds lucht en gaat het schakelen moeizaam. Wanneer ik het ontlucht gaat het weer een weekje probleemloos en dan begint het lastig schakelen opnieuw. Wekelijks ontluchten is mij teveel van het goede.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

mamoli (60)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het binnenkomen van lucht in de werkcilinder komt meestal door trilling van het druklager .

De eerste wagens die daar last van hadden waren de mercedes 207 busjes. Koppeling vervangen was de enige goede oplossing.

Kijk maar eens of het drukvlak van de koppelingveer goed vlak is en evenwijdig met het vliegwiel loopt.

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

Hallo Punt,

Is dat echt de enige oorzaak? Even bak loshalen is veel werk helaas. Koppeling is onlangs vervangen, alles is professioneel gedaan met originele Volvo onderdelen. Als ik het mij goed herinner moest ik voor het vervangen ook regelmatig ontluchten maar dan eens per zoveel maanden. Nu is het wekelijks.

De auto heeft meer dan 3 ton gelopen nu, kan het niet aan de cilinder bij het voetpedaal liggen en/of aan de afdichtingsrubbertjes?

mamoli 60

10 jaar

Dit is mijn ervaring. Het komt door trilling van de koppelings -veer-drukvlak .

Het druklager draait altijd met de koppeling mee. Juist door het recent vervangen van die koppeling is dit verdachte no. 1.

Desalnietemin kan je die cilinder evengoed vervangen om die oorzaak uit te sluiten . Ik geef je weinig kans op succes.

Groet.

Punt 50
badge

10 jaar

Denk je dat men de onderdelen niet correct heeft geplaatst of is de druklager niet goed, dus een fabrieksfout? Hij schakelt eigenlijk probleemloos als er geen lucht in zit uiteraard.

Thanks

mamoli 60

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.